10 בספטמבר, 2010

הפפיון של שרון

שרון שלו מצאה ספרון מעולה וקצר על הריון, בחילות, רעשי גוף מוזרים, בעיות זיכרון קשות וכל מה שעובר עליה בעצם כבר חמישה חודשים

במסגרת המגמה המתנפחת שלי, שוטטתי לי ברשת וחיפשתי ספרים בנושא התנפחות, קרי – הריון. בתוך כל ספרי העיון וההדרכה למיניהם נתקלתי בספר בשם "היריון עם פפיון". השם היה נשמע לי מוכר והשם של הכותבת אפילו עוד יותר. אחרי פישפוש קל בזכרוני (תאמינו לי, אחרי חודש חמישי זה נהיה ממש קשה) נזכרתי שהמחברת שמרית הילל למדה איתי בתיכון ואפילו עבדנו יחד כמה חודשים לפני כמה שנים (ואנחנו אפילו חולקות את אותו תאריך לידה). חיש מהר יצרתי קשר ושמתי ידי על הספרון החמוד הזה.

 

הספר בנוי מ-19 פרקים קצרצרים, שהתחילו בתור טור באתר אינטרנט לפני הרבה שנים. התשבוחות והפרגונים מיהרו להגיע ושמרית החליטה לאגד את הכל לספר קטן הכולל את החוויות שלה מההריון הראשון שלה. כן, זה עם הפפיון. היום היא כבר אם לשלושה (שני בנים ובת) וכותבת בעולם האישה. הפרקים בעלי שמות משעשעים כגון – "בחילות, הקאות גרפסים וגזים…" ו-"הנסיעה הראשונה של פפיון", וכל אישה בהריון תוכל להזדהות ולמצוא את ה"חוויות" הקטנות (והלא תמיד משעשעות) שהיא עוברת.

 

פרקים קצרים זה גאוני לאישה בהריון שלא יכולה להתרכז יותר מידי ואין לה סבלנות להשלים פסקה, אז ככה שאי אפשר להגיד שהספרון החמוד הזה הוא משימה בלתי אפשרית. היא מתארת את הרעב המטורף והחשקים שלא ברורים לכל מיני דברים שמעולם לא חשבת עליהם, את הרעשים החדשים שהגוף שלך משמיע ובעלך חושב שזה ממש מצחיק, את הקניות הראשונות לעולל, הבדיקות  אצל הרופא ואפילו הצילומים של ההריון – והכל בנימה קלילה, מצחיקה ואישית.

 

אין מה לעשות – הגוף משתנה, הצרכים שלנו משתנים, ההורמונים שלנו משתוללים וכל מה שנותר לעשות כדי להעביר את התופעה הזו שקוראים לה הריון על הצד הטוב ביותר זה פשוט – לצחוק על זה. ושמרית עושה את זה מצוין. השפה היא "בגובה העיניים", הפרקים, כאמור, קצרצרים ואפשר לשבת שעה קלה ולסיים את הספר או לקרוא להנאתך כל יום פרק אחד כדי שייגמר לאט. לטעמי – מתנה מצוינת לתת לחברה בהריון ראשון.

 

הספר "היריון עם פפיון" מאת שימרית הילל (בהוצאת חלונות, 62 עמ') – 58 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה