18 במאי, 2010

הקוד הנכון

מתוך מבחר הצעות מוגזם לפעילויות לחג (שאשכרה צריך שבועות כדי להספיק את כולו), תפס אותנו אירוע אופנה מיוחד המתקיים לראשונה, בשם Dress Code ("קוד לבוש") היום ומחר במתחם "קסטיאל" בתל אביב. באירוע, לצד מכירת בגדים, נעליים ואקססוריז של 45 מעצבים משובחים, תוצג גם תערוכה מעניינת המצדיעה לתעשיית האופנה הישראלית בכלל ולעיצובים של בית האופנה "משכית" והמעצבת המיתולוגית רוז'י בן יוסף בפרט.

רוז'י בן יוסף, שעלתה מבולגריה לישראל ב-48', עיצבה בשנות ה-60 וה-70 תלבושות בהתאם לאקלים והלך הרוח המקומי (דאז) בצבעוניות ארצישראלית ומבדים אותנטיים, שזכו להכרה בקרב מבקרי ובתי האופנה החשובים בעולם. בתערוכה שאצרה תמרה יובל ג'ונס (באדיבות הארכיון לטקסטיל ולאופנה של שנקר ומשפחת בן יוסף) תוכלו להציץ בדגמים נדירים המאפיינים את עבודתה של בן יוסף (גלאביות, טליתות, כאפיות ושאר אלמנטים פולקלוריסטיים), ובדגמים המשלבים מסורות מזרחיות ועיצובים מקוריים מבית האופנה האגדי "משכית", הנחשב עד היום לחלוץ בשמי האופנה הישראליים. הספר על פועלה של רוז'י, "אופנה ישראלית מקומית: 1960-1985", יוצג אף הוא בתערוכה וכל ההכנסות ממכירתו יוקדשו למלגות לימודי עיצוב בשנקר. כמו כן, אם ירשתם (או מצאתם בבוידעם ולא סיפרתם לבעלת הבית) פריטים ישנים ממותג "משכית" – אתם יותר ממוזמנים לתרום אותם באירוע לארכיון של שנקר ולעזור במלאכת השימור.

בין השמות המעט פחות וותיקים שתפגשו באירוע, מחכות לכם קולקציות חדשות (בהנחות של עד 30%) מ-"עלמה", "KARIN A", "רוס אובטה", "Maison Rouge", "רובי סטאר", "ANNA K", "מאיה בש", "שיין" ועוד.

אירוע "dress code" – כניסה 15 ש"ח (15%-30% הנחה על קולקציות חדשות)

מתחם קסטיאל, רחוב אלפסי 36, תל אביב, היום (שלישי, 18.05.10) בין 10:00-18:00, מחר (רביעי, 19.05.10) בין 10:00-21:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה