21 ביוני, 2012

זה לבן על לבן

לא צריך להיות סומלייה כדי להבין שהלבן החדש של יקב צ'ילאג עושה נעים בכל הגוף כבר מהשלוק הראשון

זה לא שאנחנו המבינים הכי גדולים ביין. אבל כשהשלוק מתגלץ' נעים בגרון, מעביר תחושה עמומה ולא כבדה מדי לברכיים, ומשתלב בול עם האוכל – אין לנו בעיה ללהג על טאנינים ולהגיד שמדובר בבינגו. היין הלבן החדש "ויונייה" (Viognier) של יקב צ'ילאג שיצא לנו לטעום השבוע אצל חברים, עונה בדיוק על ההגדרה הזו.

אורנה צ'ילאג, האחראית על הבייבי הזה, והייננית היחידה בישראל שהיא גם בעלת יקב (אחת מ-14 נשים בעולם המחזיקות בסטטוס הנדיר והכיפי הזה), למדה ייננות באוניברסיטת מילאנו, התמחתה בטוסקנה, והקימה ביהוד יקב הנושא את שמה כבר ב-1999. למרות שהיא מחזיקה בתואר אבירות איטלקי (Castellana) וחברה בארגון שפועל לקידום יינניות בעולם, אורנה מאמינה שיין צריך לשקף דווקא את רוח המקום בו הוא מיוצר, ולהיעשות בשיטות מסורתיות. ואכן ממש בהתאם לתרבות שלנו, גם הויונייה שלה נעשה לאט לאט (Slow Wine) ללא התערבות או האצת תהליכים טבעיים, עד שתסס לכדי יין "בעל ארומה לימונית וריח קליל של פרחי שדה באביב, טעמים של פירות הדר עם רקע של תפוחים". או כמו שאנחנו קוראים לזה – טעים. בקיצור, מדובר בבקבוק מושלם לרביצת קיץ במרפסת. יאללה, מי חותך אבטיח-בולגרית?

יין לבן "צ'ילאג ויונייה" – 85 ש"ח (יקב צ'ילאג הינו מהיקבים הבודדים בארץ בעלי אישורי משרד הבריאות ומשרד איכות הסביבה)
שימו לב: לרגל השקת היין החדש, יתקיים ביקב בשישי (מחר) אירוע "לבן בצבעים": מכירת פריטים צבעוניים לבית של Ginger לצד טעימות יינות נוספים ונשנושים.
22.06.12, 10:00-17:00, "יקב צ'ילאג", שבזי 12, א.ת. יהוד, טל': 054-4562057
.

הרשתית של העין נפתחת. מוצרים צבעוניים של Ginger שיימכרו ביקב

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה