03 ביולי, 2011

זה מה שזה, ועוד הרבה יותר

עטרה אופק נופלת מאחד הספרים הכי מקסימים שנולדו בתקופת הפייסבוקס והטוויטר

אין, אין, אין מלים לתאר עד כמה הספר הזה מקסים, מדליק, יפהפה ומתוק. עדיף ללכת לחנות, לדפדף (4 דקות וגמרתם לקרוא), להיגנב עליו ולקחת הביתה. ובכל זאת אנסה להסביר.

חמור קטן יושב מול קוף גדול (איזה פתרון ציורי לילד ואבא!) ותוהה מה יש לו ביד. "זה ספר", עונה הקוף הגדול, והחמור הקטן (שאוחז בלפטופ) מתפלא: "איך אתה מגולל למטה? אתה כותב איתו בלוג? איפה העכבר שלך?" ונענה בסבלנות שוב ושוב ש"זה ספר", שלמרבה הפלא אינו יודע לסמס או לצייץ בטוויטר. "תראה", אומר הקוף הגדול ומציג אותו לחמורון, והדף הבא הוא… לא ייאמן: עמוד מתוך הספר שלו, בפונט ענקי ובנוסח ספרותי נושן וטוב, כולל מלים כמו "צחוק עוועים" ו"הֵקיץ עליו הקץ" (יודעי ח"ן יזהו מיד – "אי המטמון"!). החמורון מסתייג מכמות הטקסט ומתרגם אותו מיד לשתי שורות מתוקצרות בסגנון הצ'ט, שסוחטות צחוקים מכל מי שמתעכב עליהן (נו מה, אני תוחבת את הספר הזה מתחת לאף של כל מי שנכנס אלינו הביתה, כולל בחור בן 25 שהגיב באושר: "לא רק שזה נפלא בתור ספר ילדים, זה אחד הספרים הכי טובים שראיתי בחיים").

בהמשך החמור הקטן מחליט לבדוק במה מדובר, לוקח את הספר ליד ושוקע בו למשך שישה ציורים קטנים, כשהשעון מעל ראשו מתקדם בנחת כמה שעות טובות – אבל די, חבל על המלים שלי: הן לא יצליחו לדגדג אפילו חלקיק מהחן והקסם של הספר החד-פעמי הזה, שכולל הרבה פחות מלים מאשר בהמלצה הזאת, ויוצרו הגאוני מעוטר בשפע פרסים ומדליות. אז תעשו לעצמכם טובה, ו/או למישהו שאתם נורא אוהבים, קחו אותו הביתה ותראו כמה שמחה יכול להכיל ספר אחד קטן.

"זה ספר", מאת ליין סמית (מאנגלית: משה רון, הוצאת עם עובד, לגילאי 3-8) – 64 ש"ח (או 32 ש"ח באתר ההוצאה)
להשיג בחנויות ובאתרי הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה