15 במרץ, 2011

זה שלי מהבית

תערוכת המציגה צעצועים נדירים מתקופות ומדינות שונות, תוכיח לילדים שלכם שגם לפני דורה היה פה שמח

כשנעמי ועפרה נסעו עם ההורים לשליחות בת שלוש שנים באמריקה הרחוקה, אפשר היה להרעיד את הבניין מרוב בכי. עוד לפני שגילו את היבשת הגדולה, התברכו שתי האחיות באוסף צעצועי ה"פישר פרייס" ובובות הברבי השווה ביותר מגדרה ועד חדרה, שלא לדבר על בובות החבובות (המקוריות!) שהונח בנונשלנטיות על מיטותיהן (הזהות). לא עזרה אפילו מיס פיגי המרוטה, שנשארה מאחור כפרס ניחומים למתקשים להיפרד. כל ילדי השכנים ייבבו בצוותא, ממאנים להינחם. שלוש שנים מאוחר יותר, כשעפרה ונעמי חזרו הביתה עם מבטא ובגדים שאין לאף אחד, הן היו מאופרות יותר, גבוהות יותר (באמריקה נועלים עקבים, הסבירו) ומדפדפות ברוב טקס בגיליון Seventeen מבריק. ידענו אז, שמה שהיה לא ישוב עוד, ובליבנו ביכינו את השפע שאבד.

ורק בשבוע שעבר, בנמל תל אביב, בתערוכת "צעצוע" המדוברת והמתוקשרת, שמארחת אוספי צעצועים נדירים מתקופות וממדינות שונות ויצירות אמנות שצעצועים במרכזן, נפגשנו שוב. לא, לא עם האחיות שהתגוררו אז בקומה השניה, בכניסה א' (באמת מעניין מה קרה איתן מאז), אלא עם שאר ידידינו מאותם ימי תום: הטלפון המקורי של "פישר פרייס", מטוס הג'מבו הנפתח, האנשים הקטנים ובעיקר – בית המשפחה הצהוב, הנפתח, הנהדר, עם החדרים המאובזרים להפליא, שסימל עבורנו את השלמות במלוא התגלמותה.

הסתובבנו בין הצעצועים ואפשרנו לזיכרונות לשטוף אותנו, כאילו לא חלפו מאז כמה עשורים טובים, וכאילו לא מפרידות אינספור חוויות בינינו לבין הרגעים המרוכזים ביותר שלנו, בהם רקמנו ויכוחים דמיוניים בין אבא, אמא וילדיהם הממתינים בתור לאסלת ה"פישר פרייס" המיניאטורית. ורק הערה חשובה למארגנים: תערוכת צעצועים היא חוויה המיועדת לכל המשפחה. הופתענו לראות שחלק מהתצוגות, שנאצרו באהבה ובכישרון, מוצגות בוויטרינות זכוכית שמוצבות הרבה מעל לראשו של הילד הממוצע. לא חבל?

 

תערוכת "צעצוע" – 25 ש"ח לאדם (למשפחות בנות 4 אנשים ומעלה – 20 ש"ח לאדם, לילדים עד גיל שנתיים – הכניסה חינם.)
עד 15 במאי 2011, האנגר 22, נמל תל אביב. פתוח בימים רביעי-חמישי, 16:00-22:00, בשישי 10:00-16:00 ובשבת 10:00-18:00. סדנאות ופעילויות במקום במחירים משתנים. לפרטים נוספים – טל': 03-6031640, www.namal.co.il.

[PSGallery=5e1gqo3ub7]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה