05 באוגוסט, 2013

זלילה לילית

ביסטרו "מטבח לילה" השיקי פונה למי שבסביבות 23:00 נפתח לו המאנצ'יז למשהו קצת יותר מתוחכם מבמבה מתוקה

כל דיאטנית שאי פעם ניסתה להזיז אצלנו משהו, הדגישה "לא להכניס ביס אחרי 19:00! גג 19:05. זה מנפח ועושה חלומות רעים…". אז נכון, יש בזה באמת הרבה טעם. אבל גם בלזלול חצי מנת סביח מהבילה אחרי שהפופקורן בסרט של חצות לא דגדג לנו – יש לא מעט טעם. והנה, נדמה שסופסוף מצאנו מקום שהקדיש את עצמו למחקר בתחום הקולינריה הלילית, והבין שמאנצ'יז לא חייב להסתכם בדובונים שהילדה השאירה בתחתית של התיק של הים.

הביסטרו המקסים והשיקי "מטבח לילה", שנפתח לפני חצי שנה בערך, פונה לצד הבלייני ולכן פותח דלתות רק ב-20:00 ומתניע לטורים גבוהים בסביבות 23:00, בזמן שכל השאר מסביב כבר מקפלים כסאות. יואב בלימן, האחראי על התפריט במקום ושועל מטבחים ותיק ("פרידה קאלו", "כתית" ועוד), הבין ללבם וקיבתם המקרקרת של הקלאברים טרוטי העיניים העוברים באזור – לילינבלום פינת אלנבי בתל אביב – וגם של כל מי שערוך ומוכן לזלילה מתוחכמת בשעות שבהן נהוג לנחור. אנחנו, שרעבים כידוע בכל שעות היממה, הגענו למשמרת המוקדמת יותר ופתחנו עם תפריט ערב מדויק וכיפי (שמציע 3-4 מנות מכל מחלקה: צמחוני, דגים, בשר או נישנושי "הפסקת 22:00". אהבנו). לקחנו ספיישל סלט פפאיה חריף, קיצי ונהדר, לצד קרפצ'יו עגבניות שעברו בישול איטי ועוטרו בלבנה, קרוטונים וזעתר (36 ש"ח). משם עברנו לחלוק "פונדו עוף" שמגיע עם חתיכות עוף לטבילה בשלושה רטבים שונים ומקפיצים (52 ש"ח), ניוקי זנב שור יאמי ועשיר ביותר (74 ש"ח), וגם סביצ'ה דג לבן עם עגבניות, זיתי קלמטה, יוגורט עזים ואצבעות לחם (48 ש"ח), שירדו יופי עם צ'ייסר לימונצ'לו קריר. לקינוח נמרחנו על מגש "סוכריות": שלושה כדורי קרם ברולה מתוקים שהוגשו על מקלות עם אגוזי טונקה וקולי תותים (32 ש"ח).

לפני שחתכנו למיטה, הספקנו עוד לראות את משמרת הלקוחות הבאה אחרינו, חיות לילה רציניות באמת, שעומדים לרדת על תפריט ה-Late Bite (מוגש רק משעה 23:00), הכולל המון מנות חלוקה עדכניות במחירים של גג 49 ש"ח – קרואסון ביצים, קיסר גרבדלקס, פאהיטה שווארמה, סלופי ג'ו בולונז, פלחי תפו"א עם זסט לימון ב-7 ש"ח, ועוד. שלוש כוסות אספרסו ואנחנו שוב אתכם.

ביסטרו "מטבח לילה" – לילנבלום 43, ת"א, 03-5660481
כל יום משעה 20:00, תפריט Late Bite יוגש החל מהשעה 23:00 מדי ערב ועד סגירת המסעדה (3:00 בימים רביעי-שבת, ועד 1:00 באמצע השבוע).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה