28 בספטמבר, 2010

חבורת פלטפוס

אופניים בעלי פטנט "Flat-Foot" רשום המאפשרים להוריד את כל כף הרגל למדרכה - שכנעו אותנו סוף סוף להפסיק לפחד מירידות תלולות, נתיבים מהירים או עצמים עומדים בדרך

כשמזכירים לנו כמה שנים לקח ללמד אותנו לרכוב על אופניים (או לקרוא שעון, או לשרוך שרוכים), אנחנו ישר מאשימים את החוש המוטורי המשפחתי העקום שעובר מדור לדור. בדיוק אותו חוש שגרם לסבא לשחד את הבריטים בשביל רישיון נהיגה וזה שגורם לדוד אברהם ביום העצמאות לפתוח עם הפותחן הכול חוץ מקופסאות שימורים.

אבל כשזוג חברים הכיר לנו את אופני Elctra הגאוניים, הבנו שאף חוש מוטורי, דפוק ככל שיהיה, לא יוכל להשבית את חדוות הרכיבה. שימו לב לחידוש הגאוני והאיך-לא-חשבו-עליו-קודם הבא: במקום מושב אופניים הממוקם מעל לפדלים, באופני "אלקטרה" ותחת הפטנט הרשום "Flat Foot Technology" דאגו להציב את המושב מעט אחורנית ובהטייה של 23 מעלות, מה שמאפשר להניח את כל כף הרגל על המדרכה ולא רק את קצות האצבעות. הללויה!

Benno Bänziger, המעצב ואחד ממייסדי החברה (שנוסדה ב-1993 בקליפורניה) הבין כי הפחד הטבעי הנובע מחוסר היכולת להגיע לקרקע עם הרגליים – מהווה מחסום רכיבה רציני (ומה שמשאיר את האופניים שלנו קבורים במקלט מכיפור לכיפור). לכן, פיתח שלדה ארגונומית מזן חדש המתאימה לרכיבה בגובה עמידה והעניק פתרון חכם לכל סרבני הירידות התלולות.

 

שרטוט שמסביר הכול. Elctra Bike

 

עם מרכז הכובד הנמוך שיצר תוכלו גם לפדל בתנוחה קדמית ובישיבה זקופה ונוחה הרבה יותר, גם ליהנות משדה ראייה רחב, גם להפחית את הכוח והלחץ מהידיים, הגב והצוואר ולהעבירם לישבן, ובעיקר – תרגישו יציבים ובטוחים לעצור את הרכיבה בכל רגע נתון בקלי קלות (שנייה לפני השיח והסבתא עם הסלים, למשל). הדגם הראשון שהוצג נקרא "Townie" ונועד לרכיבות ממושכות ומהנות בעיר בזכות מושב אורטופדי רחב ורך מלייקרה, אך כיום קיימות עוד סדרות אופניים מדליקות – כמו קולקציית הרטרו המהממת (שמנו עין על זה שבתמונה), דגמי ילדים ואפילו אופניים זוגיים (טאנדם) – כולם בעלי טכנולוגיית ה-Flat-Foot המרגיעה.

וכך, נגמר עידן התירוצים. סעו לשלום.

אופני "אלקטרה-בייק" – 1,290-2,590 ש"ח (למרבית הדגמים, סדרת "Townie" במבצע לזמן מוגבל – 1780-2080 ש"ח)
להשיג ישירות מהיבואן – "Ofna-Im", קניון M הדרך, מחלף ינאי, כביש החוף (חניון תחתון), פתוח 7 ימים בשבוע, טל': 077-7006477; ובעוד 50 חנויות אופניים פרטיות ברחבי הארץ. לפרטים נוספים ורשימת סוכנים מורשים – www.electrabike.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה