11 בדצמבר, 2012

חורף קומפלט

חורף עושה לנו חשק לנזיד חם, ואם כבר - אז שיהיה עם קוסקוס, ואם כבר - אז רק זה של גואטה. הכי דק שאפשר

השבוע התלווינו לילד אחד, תלמיד בגן חובה, שנאלץ לעבור חוויה בלתי מגניבה בעליל במרפאות החוץ של "איכילוב". בדרך החוצה מהגן, בעודו מנסה להתמרד נגד רוע הגזירה, הזדעק הגיבור: "אבל זה יום שלישי היום! אני מפסיד את הקוסקוס של הגן!", ופרץ בבכי מר. לבנו התנפץ לרסיסים, ומיד פצחנו בשרשרת הבטחות ונדרים שהובילו אותנו, מיד בתום הטיפול (קצת כאב אבל עבר, תודה) לשדרות ירושלים ביפו. לא היינו מוכנים להסתפק בפחות: על צלחת קוסקוס קומפלט של גואטה, הטריפוליטאית הכי מנחמת בעיר, שכללה קוסקוס דק-דק, מפרום מצוין ותבשיל שעועית ובשר ("טבחה בלכּמון"), החיים חזרו לחייך והצבע חזר ללחייהם של כל הסועדים, מגדול ועד קטן.

הגדיל לעשות זהר, המלצר המקסים של "גואטה", שקלט בחושיו הרגישים שהמשפחה בשולחן שתיים מעורערת רגשית באופן יוצא מגדר הרגיל, ונחפז אל שולחנה עם צלחת ספינג' (סופגניות טריפוליטאיות) און דה האוס. בחוץ המשיך החורף התל אביבי להתלבט אם ללכת עד הסוף או לא, ואנחנו ישבנו בפנים, מתמלאים בקוסקוס עד להתפקע ומודים לאלוהי הקולינריה על נפלאות המטבח הביתי והפשוט (ואם יורשה לנו: הטעים בטירוף). אפילו לקחנו טייק אווי כדי שכל הטוב הזה לא ייגמר כל כך מהר. ממחר, נשבענו בדרך הביתה, אנחנו בצום מיצים. קומפלט.

קוסקוס קומפלט (כולל טבחה עם בשר ומפרום) – 48 ש"ח. מנת ילדים (קוסקוס/אורז עם רוטב ירקות וקציצת עוף) – 25 ש"ח. חריימה – 38 ש"ח. מפרום – 15 ש"ח. ארוחת טעימות זוגית (סלטי פתיחה+טחינה, מפרום, 2 ממולאים או חריימה, קציצת הבית וקוסקוס בשלושה טעמים – 127 ש"ח לזוג.
גואטה – שד' ירושלים 6, יפו. פתוח בראשון-חמישי – 11:00-22:00, ובשישי עד 16:00. בשבת סגור, טל': 03-6813993
חדש! סניף ברמת החייל – הברזל 10, תל אביב, פתוח בראשון-חמישי – 10:00-17:00, בשישי עד 14:00, טל': 03-6470040.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה