29 במרץ, 2012

חושפים את כל הקלפים

עטרה אופק לוקחת עצות לחיים מדמויות היסטוריות כמו הלן קלר ותומס אדיסון, וגם מזאטוט בן שש, שקורא לה בקלפים

מה זה גיבור
איזה יופי של סדרה, איזה יופי של טיפול ספרותי, והכל עשוי בחוכמה וברגישות – תענוג. ספר אחד על הלן קלר, שני על תומס אדיסון – ושניהם מצליחים גם לספר על גיבוריהם בצורה מרתקת, וגם לגעת ישירות בילד שלכם, בחייו ובמצוקות היומיומיות שלו, ולרמוז לו ולכם על האור בקצה המנהרה. סיפור המסגרת בכל ספר מתאר יום שגרתי בחייה של משפחת חרמון, הנקשר בצורה מתוחכמת לסיפור חייה של הדמות ההיסטורית – והכל כתוב בחרוזים מלבבים, עם איורים נהדרים (+ בועיות טקסט) שמצליחים להנגיש את המשפחה ואת הדמויות עד שנדמה לנו שאנחנו ממש מכירים אותן, בעריכה גרפית נבונה ומזמינה להפליא. בסוף הספר הקורא לא רק זוכה להכיר את סיפורה של הדמות ההיסטורית בצורה שנוגעת בו ישירות, אלא גם מקבל ערך מוסף אמיתי ומשמעותי לחייו כילד.

הסיפור על הלן קלר מתחיל בטיול של המשפחה במערה חשוכה, ומראה כמה חשוב להתרכז במה שיש במקום להתלונן על מה שאין. הסיפור על תומס אדיסון מתחיל בילד שהיה לו יום קשה ומתסכל, ומראה כמה חשוב להיכשל שוב ושוב כדי להצליח. שני המחברים הם פסיכולוגים, בין השאר, ובסוף כל ספר מצורף מכתב עדין וחכם להורים, בגובה העיניים, בלי להתנשא או להטיף. אם סברתי שא' בן השש עלול להשתעמם מהסיפורים הארוכים והמפותלים, הרי שהתבדיתי: הזאטוט הקשיב רוב קשב, התבונן בתשומת לב בציורים וברישומים בכל דף, והתרשם עמוקות מהתמדתו העיקשת של אדיסון ומהעובדה שעד גיל שבע הלן קלר חיתה בחשיכה מוחלטת, תרתי משמע, ולא ידעה אפילו שלדברים יש שמות! זו סדרה חשובה ונהדרת, והלוואי שתמשיך עוד ועוד. לבני 4-9.

2 ספרים בסדרת "גיבורים אמיתיים": "הלן ואני", "תומס ואני" – מאת שירלי יובל-יאיר וד"ר טל בן-שחר (איירה: איה גורדון-נוי. הוצאת כנרת, 40 עמ' בכל ספר, מנוקד) – 68 ש"ח כל אחד

מחכים כבר לאביבית ואני. "תומס ואני" - שירלי יובל-יאיר וד"ר טל בן-שחר

טארוט לילדים
למראה הערכה הסגולה ועטורת הכוכבים – ספר שמתאר 22 דמויות, המופיעות על 22 הקלפים המצורפים אליו – הייתי קצת סקפטית, אני מודה. חשבתי שרק בנות יתחברו לפעילות כזאת, שבה שואלים שאלה כדי למצוא עצה בקלפים – והתקשיתי למצוא בסביבתי מתנדבת בגיל המתאים. אבל א' בן השש דווקא הסתקרן, ויחד הפכנו את הקלפים על השטיח, והוא שאל שאלה (בלב) ובחר קלף, ואני הקראתי לו מהספר מה הקלף אומר, ושאלתי אותו אם מה שקראתי קשור לשאלה שלו, והוא הנהן בעיניים בורקות. אחר כך הוא ביקש שגם אני אעשה כמוהו. וכך שאלנו כל אחד שלוש שאלות, בלי לגלות זה לזה מה שאלנו, ולפחות אצל א' העצות היו רלוונטיות.

הדמויות (הלוחם הבוחר, הפיה הרגועה, התיש הצוחק, הקוסם המסדר ועוד) מתוארות בחרוזים קצרים עם עצה בסופם, ומתחת לכל תיאור – דוגמה קצרה מהחיים ליישום העצה. אפשר לשחק בקלפים לבד או בשניים, כשמתעורר הצורך בעצה; ומאחר שא' סחט ממני הבטחה לשחק שוב בקלפים בפעם הבאה, הבנתי שכנראה יש כאן משהו. לבני 5 ומעלה.

"קלפי סודות": ספר + 22 קלפים מאוירים – מאת מיה רבינוביץ' (איירה: יולן מצגר, 44 עמ', מנוקד) – 88 ש"ח
להשיג בחנויות ואתרי הספרים

תמיד רצינו לקרוא בקלפים. ספר "קלפי הסודות"- מיה רבינוביץ'



יש לכם "האמא המותשת"? שישה מתוך 22 קלפי הסודות של מיה רבינוביץי


 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה