15 בדצמבר, 2011

חיקיתי, חיקיתי

תחרות הרימייקים של בלוג האמנות !BOOOOOOM הפכה אותנו לפיקאסו-וואנביז

יותר משאנחנו אוהבים לצפות ביצירות מקוריות – אנחנו שואבים הנאה גדולה דווקא מהרימייקים שלהם: סרטים מפעם שעובדו לגרסה עם כוכבים שאנחנו אשכרה מזהים; שירי פופ שלא סבלנו באייטיז אבל התאהבנו בקאבר שלהם מהניינטיז; או קינוחים שלא הערכנו בעבר – והיום נראים לנו הכי גורדון רמזי (היינו נותנים רגל כדי לשים עכשיו יד על סברינה).

תחרות שיזם בלוג האמנות הפופולרי !BOOOOOOOM, המעיד על עצמו כבעל חולשה ליצירות של אנשים אנונימיים – מספקת לנו רימייקים מתחום חדש ומפתיע: בשיתוף פעולה עם חברת Adobe (ובהשראת סדרת צילומים של הבמאית מירנדה ג'ולי) פתח ג'ף חמאדה, אמן קנדי ויוצר הבלוג, בפרוייקט מדהים בשם Remake – המזמין את הגולשים לשלוח צילומים שמחקים עבודות אמנות מפורסמות. החוקים פשוטים – על הרימייק להיות מצולם באמת (ללא פוטושופ, אנימציות ועניינים) ולשאוב את השראתו מיצירות קלאסיות בלבד (שאינן אמנות עכשווית מדי, הפקות אופנה וכו'). זה אומר שכל העבודה הקשה וההשקעה האדירה של המשתתפים – באיפור, בפרופס, בתאורה או תפאורה – חייבת להיעשות לפני הצילום. עד היום, התאספו בבלוג כבר עשרות רבות של עבודות מבריקות, מצחיקות ומרתקות, חלקן מדוייקות אחד לאחד ומשכנעות כמעט כמו המוזה המקורית ליצירה (חפשו את החדר של ון-גוך), חלקן רק שואבות השראה ומעניקות משמעות חדשה (חפשו את זה שהשתמש באייקון של Apple במקום התפוח של מגריט), וחלקן יכולות להיחשב כיצירת אמנות בפני עצמה. בין ההגשות המפתיעות, מצאנו כמובן גם כמה צפויות ופופולריות במיוחד – כמו עשרות 'סעודות אחרונות', מגוון 'נערות (ונערים) עם עגיל פנינה', לא מעט פרידות קאלו ולפחות מונה ליזה אחת.  

הדד-ליין לסיום התחרות אמנם כבר עבר, אולם הבלוג עוד ממשיך להתעדכן מדי פעם בעבודות חדשות. התחילו את סוף השבוע באווירה אמנותית, היכנסו לבלוג, נסו לזהות את הרפרנס של כל רימייק – ותראו איך גם לכם יש פתאום חשק עז לצלם את עציץ החמניות בכניסה לסופר.

לצפייה בכל העבודות שהוגשו – עברו לבלוג !BOOOOOOOM
לפרטים נוספים וחוקי התחרות – לחצו לכאן

 

אחד לאחד. מתוך !Booooooom (רימייק: Estefano Pilonieta)

 

 

וורהול וורמיר מתהפכים בקבר. מתוך !Booooooom (רימייקים: Justine Rioufrait, Matthew Entingh)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה