25 בפברואר, 2010

חכמה גדולה

קמפיין גאוני של דיזל מנסה להוכיח לנו כי לפעמים עדיף לקחת סיכונים, לחשוב עם הלב ולהתנהג בטפשות (אז להמשיך כאילו הכול כרגיל, אתם אומרים?)

[youtube jaY9Z-C48fk]

הנה זיכרון ילדות שלנו: אנחנו בני 9, יושבים בכיתה ובוהים בתסכול בגב של הילד הכי חכם שלא מפסיק להצביע ולירות תשובות מדויקות לשאלות הכי לא סבירות (מי לעזאזל זכר מתי הוקמה המדינה ולמה המורה לא טרחה לשאול שאלות שקשורות ברובוטריקים או בעמוֹדוּ או בכל נושא רותח אחר). כי אנחנו, איך לומר בעדינות, מעולם לא היינו העיפרון הכי חד בקלמר ולא משנה מה יגידו לנו.

וכשהיינו בפריז לאחרונה כמה שמחנו לגלות שיש מי שמעדיף טיפשים על פני חכמים. חברת דיזל, הידועה במסעות פרסום הפרובוקטיביים והעוצמתיים שלה, פיזרה בבירות אירופה שלטי חוצות ופוסטרים בתחנות אוטובוס הקוראים לעוברים ולשבים להיות טיפשים: "Be Stupid". הסקרנים שיחפשו את התשובה, יגלו כי המשך הקמפיין מעודד לא לחשוב יותר מדי, אלא לקחת סיכונים ולהתחבר פחות לראש ויותר ללב. כי המשפט שתמיד אמרו לנו "אל תהיו טיפשים" מבטל בעצם את אינסוף האפשרויות היצירתיות הטמונות במסלול החופשי, המשוחרר והאמיץ של החיים. הקמפיין, שנוצר כולו על ידי סוכנות הפרסום Anomaly London, כולל בין השאר גם סרטון וויראלי, קטלוג ומודעות, המסבירים יחד את פילוסופיית החברה על רקע צילומים מרהיבים המציגים את דוגמני המותג מבצעים מעשי שובבות טיפשיים ומבריקים כאחד, כשהם עטויים כמובן בבגדי קולקציית קיץ-אביב 2010 הנחשקת של דיזל.

בין שאר הסיבות וההשוואות המדוייקות, תמצאו את ההבחנה כי לחכמים יש אולי את כל התשובות אבל לטיפשים יש את השאלות הכי מעניינות, או לחכמים יש שכל בעוד שלטיפשים יש אומץ, והסיבה שהכי קנתה אותנו וגרמה לנו לגמרי לאמץ את הסלוגן "we're with stupid" היא כי טיפשים אולי נכשלים אבל חכמים אפילו לא מנסים.

אז נכון, כנראה שמאיתנו כבר לא יצא פיצוח הקוד הגנטי (שלא לומר פיצוח סודוקו ברמה בינונית), אבל לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שזה פשוט קמפיין גאוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה