03 בינואר, 2010

חלה בתור התחלה

פרוסת חלה עם חמאה וריבה, מעשה ידיה המיומנות של דינה היא האופציה האולטימטיבית למי שמאס בקרואסוני השקדים המפונפנים והתגעגע לטעם ביתי, פשוט ומתוק

לא תמיד אנחנו זוכרים שאת כל המאכלים הנפלאים שאנחנו צורכים היום כמובנים מאליהם, אפשר היה למצוא פעם רק על שולחנותיהם של מלכים ורוזנים. פשוטי העם נאלצו להסתפק במזון בסיסי, בעוד שמהמעדנים נהנתה רק שכבת בעלי ההון המצומצמת. ואמנם, בלי ששמנו לב, נראה שהתרגלנו לחיים הטובים, שכבר מזמן אינם נחלתם של העשירים בלבד.
קחו לדוגמא את הקפה והמאפה: לפני כמה שנים היינו צריכים לטוס לפריס כדי לנגוס בקרואסון אמיתי (הודעה חשובה לבעלי המכולות: לחמניה מתוקה היא לא קרואסון אמיתי), והיום – כל אחד יכול לפתוח את הבוקר עם מאפה שקדים, שוקולד, קינמון, גבינה או חמאה. אבל לאחרונה התעורר בנו החשק למשהו פשוט ליד הקפה שלנו משהו כמו פרוסת חלה שנאפתה בזה הרגע, ועליה חמאה וריבה ביתית. היופי הוא שמצאנו בדיוק כזאת ליד ספל הקפה במקום החדש של דינה (לשעבר מקפה יאפא) שנפתח לאחרונה ביפו. בית הקפה הקטן והנעים, שמבטיח להיות גם בר וגם מקום לתרבות, מידע וקשר בין ישראלים לפלסטינים, מגיש טוסטים וכריכים, סלטים, בירה מהחבית וכאמור – חלה נהדרת שדינה אופה במו ידיה. סוף סוף יש אלטרנטיבה למאפים המפונפנים שקצת התעייפנו מהם. מתברר שקפה טוב וחלה חמימה עושים לנו את זה, ומי יודע, אולי דווקא הם יביאו בסוף את השלום.

2 פרוסות חלה עם חמאה וריבה תוצרת בית – 8 ש"ח
להשיג אצל דינה – בית קפה, בר ומרכז תרבות, יהודה הימית 34, יפו, טל': 050-4998416

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה