24 במרץ, 2014

חסר לנו בורג

אם יש לכם חיבה לצעצועי מעצבים, ועקצוצים בקצות האצבעות כשיש בסביבה משהו שדורש הרכבה, The Offbits הם כנראה האובססיה החדשה שלכם. בהצלחה עם זה!

אנחנו לא מכירים אף מבוגר שלא אוהב צעצועים. למרות הניסיונות המשעשעים להסתיר את המשיכה (הכל-כך-אנושית) למשחקים ולעיסוקים שאין בהם כל מטרה מלבד הנאה טהורה, ברור לכולנו שאילו יכולנו היינו מתפטרים מהעבודה ומשחקים בלגו, בובות ופליימוביל כל היום. לא, לא עם הילדים. מה פתאום הילדים? עם החברים שלנו. כי כאלה אנחנו, אינפנטיליים לנצח, ומי שטוען שהוא לא כזה – שימשיך לחיות בהכחשה.

כשאנחנו נגרסים לאבק אדם באמצע יום עבודה, ורוצים להיזכר בעובדה שפעם היו לנו שעות פנאי נטולות דאגות, אנחנו מתבוננים בעגמומיות על ההפתעות מביצת הקינדר שהעמדנו על המחשב. הן העלו אבק מזמן, בדיוק כמו שעות הפנאי שלנו. אבל כל זה השתנה ביום שגילינו את ה-Offbits. פתאום, רגע לפני הפסקת הצהריים, משהו בתוכנו קם לתחייה.

האוֹפבּיטס ("בלתי שגרתיים"), עליהם חתומים רועי ברזני ואבנר גורן,  הם צעצועי מעצבים לאספנים (או בובות רובוט מעוצבות להרכבה), עם אישיות מיוחדת במינה וחד פעמית. הם בנויים מרכיבי אלקטרוניקה ונולדו במסגרת פרויקט הגמר של המעצב רועי ברזאני ב"בצלאל" – פרויקט שזכה לביקורות מצוינות ויצר באזז מסקרן. נכון לעכשיו קיימות תשע ערכות "Offbits" שונות שניתן להשיג בחנות המקוונת ובכמה חנויות עיצוב וצעצועים, והצוות מתכנן לעצב ולייצר דגמים נוספים שיצטרפו לקהילת הצעצועים.

לא בכל יום נופלת לחיקנו ההזדמנות לפנק את עצמנו בצעצוע כל כך אינטליגנטי וחינני, שגורם לנו להרגיש שוב ילדים (ולו לרגע). ואם זאת לא המהפכה התעשייתית בהא הידיעה, אז אנחנו מוכנים להכין קפה לכל המשרד.

הצעצוע מגיע כערכה להרכבה עצמית, העשויה מחלקי חשמל סטנדרטיים שעברו תהליכי עיבוד וצביעה ידניים מוקפדים ומיועד למבוגרים וילדים כאחד
.

בובות אופביטס להרכבה: $18. להשיג באתר ובמבחר חנויות עיצוב וצעצועים ביפו-תל אביב ( "אסופה", "שלומפי", "מרכז הבאוהאוס" ועוד); לפרטים נוספים – דף הפייסבוק.

תנו למבוגרים לשחק. צעצועי "אופביטס" (צילום: יאן פדרוף)

 

משחית הזמן החדש שלכם. ערכת הרכבה של ה"אופביטס" ( צילום: יאן פדרוף)

 

 

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה