18 באוקטובר, 2021

טבעי שתאהבו

3 חנויות מציעות לכם פריטים דקורטיביים בעבודת יד מושקעת, שיעזרו להכניס הביתה פיס מיוחד, נדיר ורב יופי, כמו הטבע עצמו. מהרו לבחור, לפני שהבית שוב נכנס לבידוד. אוקיופיי דה סלון!

עד האבקן הכי קטן. תורמוסים בעבודת יד מופלאה של נטלי דרור, "פרחים בחרוזים"

תקראו לנו פוסט טראומטיים, אבל בכל בוקר בו הילדים איכשהוא משתכנעים לצאת מהבית, אנחנו נכנסים להתקף חרדת טריגר מכל התראה בטלפון. יודעים שזה עניין של וואטסאפ-שניים עד שנקבל מעצור בנוסח: "בגננו נמצאה סייעת רפואית/ ילדה מאומתת / מפעילת תיאטרון בובות סרבנית-בדיקות, שפגשה את הילדים / פיהקה / נשמה לידם אתמול. בואו לאסוף בדחיפות! נתראה אחרי חופש חנוכה, תודה". אז היום, באמת שאין לנו דקה מיותרת לבזבז, כי בכל רגע שהחלל הביתי והראש שלנו עוד פנוי ונתון לרשותנו – זה בול הטיימינג להעיף מבט מסביב, לראות איפה אפשר לשפר, להתחדש, לשדרג בקטנה, לתפוס פיקוד חזרה ולהזכיר לעצמנו מי פה בעלי הנכס (שובלי, אם עוד פעם אחת המגנטים נשארים פזורים בסלון – הארנונה עוברת על שמך!).

הנה למשל 3 חנויות יפהפיות שמציעות פריטים דקורטיביים מטריפים בעבודת יד, השואבים השראה מיופיו וייחודו של הטבע, וממש כמוהו – אין בהם שניים זהים. ושלושתן יעזרו להכניס הביתה קצת אמביאנס של אלגנס, סופסוף. בחרו מהר, לפני שהבידוד והברדק חוזר:

 

#1 Music of Flowers – "פרחים בחרוזים"

מה ומי – נטלי דרור מספרת שבדרך כלל מוצרי חרוזי השחלה בארץ משמשים ליצירת תכשיטים. אבל עבורה, בתור ילדה שתמיד אהבה לאסוף ולקטוף פרחים – העניקו החרוזים השראה לשזור מהם מיני-פרחים שונים ויפהפיים בגודל טבעי, בטכניקת צורפות אמנותית וסופר-מושקעת, עד האבקן הכי קטן. זה אומר, שאם היא קולטת פרח מעניין ברחוב, היא מצלמת אותו מכל זווית, חוזרת הביתה ומיד מתחילה לחרוז אותו בדייקנות בלתי נתפסת. ומכל אחד – רק אחד יחיד ובאמת מיוחד. ולא רק פרחים ארצישראליים מצויים: אם מצאתם איזה שושן צרפתי מטריף, טוליפ בגוון שיש רק באמסטרדם או ביגוניה מאסטוניה – תוכלו להעביר לנטלי תמונה, ולקבל חזרה את הפרח הכי נדיר, או סידור הזר האהוב עליכם – עשוי כולו מחרוזים. במילים אחרות, רוצים לחזר אחרינו? תחרזו!
כמה ומאיפה -החל מ-60 ש"ח לפרח, בחנות Music of Flowers – "פרחים בחרוזים"

 

#2 "בית מלאכה טבעי"

מה ומי – הדר גלברג, מדריכת הורים במקצועה, שתמיד אהבה לעבוד עם הידיים – מחזיקה באוסף נדיר ויפהפה של ספרים ישנים מהארץ ומהעולם, כאלו עם ריח ממכר של פעם (זוכרים?). בשנת הקורונה, החליטה להוציא מבין הדפים חלק מהאיורים המיוחדים, של פרחים מקומיים ובעלי חיים פראיים, בסגנון ובצבעוניות נוסטלגית שכבר לא ניתן להשיג. בהמשך מיסגרה אותם בעבודת יד עדינה ומקצועית, אחד אחד, כולל החתימות והתיאורים – במסגרות נחושת מינימליסטיות בגדלים שונים, שמאירות ומחמיאות לאיורים, והופכות אותם לתמונות מרגשות ועל-זמניות. ובדיוק כמו בטבע – מכל אחת יש רק אחת, מקורית ונדירה ביותר, שתוכלו לתלות בחדרי הילדים, להעניק מתנה, או להציב בספריה ולהיזכר בביטוי: אל תשפטו ספר לפי הכריכה, הבפנוכו הרבה יותר מעניין. בתרגום מאוד חופשי.
כמה ומאיפה – החל מ-55 ש"ח, מהחנות "בית מלאכה טבעי"

 

#3 Cobalt

מה ומי – בימים בהם שיטות הצילום והתיעוד היו עודן בחיתוליהן, הוזמנו עבור ספרי המדע, הבוטניקה והזאולוגיה איורי פרחים, צמחים, בעלי חיים ומיני מינים, מאת אמני התקופה. אותם רישומים ואיורים מקוריים בסגנון אירופאי, שניתן כיום למצוא רק בספריות וספרים עתיקים – נאספו במהלך הזמן, נסרקו, נערכו, הודפסו ומוסגרו באיכות הגבוהה ביותר – לכדי תמונות טבע באווירת רטרו-אלגנטית. שזה בדיוק מה שתמצאו בחנות היפהפייה של שי דביר, Cobalt (שזהו גם שמו של מינרל כימי חיוני ליצורים חיים רבים וביניהם – בני אדם). בחלוקה לקולקציות שונות ומרהיבות – צמחים גדולים, פרחים או ציפורי שיר – מהן תוכלו לבחור בכל גודל – מה לתלות מעל המיטה, מה הולך מעל הספה ומה לאורך המסדרון, ולהרגיש שאתם חוזרים לאחוזת ברידג'רטון פרטית משלכם. היכן גברתי תרצה לשתות את תה לפני הצהריים שלה, בגלריית יונק הדבש או במבואת הגפנים?
כמה ומאיפה -החל מ-95 ש"ח, מהחנות Cobalt

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה