17 בנובמבר, 2013

טוב לזלול בעד ארצנו

תפריט סתיו זוגי, טעים ומשתלם בביסטרו "טרומפלדור 10", עזר לנו להבין סופית למה אנחנו כל כך אוהבים את העונה המענגת הזאת. פליז דונט גו

רגע, משהו לא מסתדר לנו: חנוכה ממש מעבר לפינה, בתי הקפה כבר הקימו מאחזים שקופים על המדרכות, והילד חטף השבוע צינון ראשון בגן. זהו, עשינו צ'ק על כל הסימנים הקבועים שלנו לדעת שהחורף התחיל. ובכל זאת, עדיין מרגיש שסתיו בחוץ. האמת? מצידנו שיימשך ככה עד יולי.

בכל מקרה, שאף אחד לא יגלה לשף דניאל זך (מ-"כרמלה בנחלה" האגדתית) וכל צוות המטבח המופלא של "טרומפלדור 10", ביסטרו מואר ויפהפה בלב רמת השרון, המציע בימים אלה תפריט סתיו זוגי קבוע מראש (חסכו לנו התלבטויות) – שהלוואי ולא ייגמר לעולם. הדיל העונתי מתחיל במוחיטו רימונים חמוץ-מתוק בדיוק באיזון הנכון (שתוכלו אגב להמיר בכוסות יין, אם אתם נודניקים). משם ממשיכים לשלוש מנות ראשונות מענגות: סלט לבבות חסה, עם אבוקדו, קרוטוני פרצעל קריספים, רצועות גבינה ורוטב קיסר עדין; מנת רצועות רוסט ביפ מתובלות עם איולי, זיתים, שמן עשבים ועלים ירוקים יאמיים; וגם קרפצ'ו דג ים עם זרעי רימונים, פרוסות שקדים וריחן, שלא הפסקנו לנגב בעזרת פרצעל חם ופריך שהזמנו עם סלסת עגבניות וחמאה. אחרי שוידאנו שהכול חוסל, הגיעה מנת הביניים – קפלצ'ו – שזה ריבועי רביולי במילוי דגים נימוח, מוקפים בפטריות מושחמות היטב, רוטב עשיר וחורפי עם מעט ירקות שורש ושכבת פירורי לחם מעל. כשחשבנו שאין לנו יותר מקום לפיפס, הגיעו שתי מנות עיקריות שהוכיחו אחרת והתחרו על התואר הצלחת המוצלחת: אחת עם שיפוד יפהפה של פרגית בגראם מסאלה ויוגורט, על סלט עדשים עשיר, לצד בצל מקורמל ומרמלדת צ'אטני מתוקה; השנייה עם שתי פרוסות בריוש רכות שמעליהן המבורגרים עסיסיים ברוטב צ'פוטלי, רצועות בצל וביצת עין עשויה היטב. למי שעוד איתנו (ולא מרים כעת טלפון להזמין מקום), בשלב הזה נכנס מגש הקינוחים עם טעימות מהתפריט הקבוע – כמו עוגת גבינה אפויה ועגולה, פרוסת שוקולד נמסיס עם קצפת מתוקה וריבוע פאי לימון פריך קטן וטוב.

לצד החשבון (הכי פיירי שקיבלנו אי פעם), הגיעו שני צ'ייסרים של מרגריטות ליים מרעננות, שגרמו לנו לקוות שהשף ימשוך כמה שיותר את דיל הסתיו. ראינו בדרך שני חצבים. זה הכי אומר.

תפריט סתיו זוגי – 248 ש"ח (יימשך בחודשיים הקרובים ועד תחילת החורף. ניתן לערוך שינויים קלים במנות)
ביסטרו "טרומפלדור 10", טרומפלדור 10, רמת השרון, טל': 03-5404072

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה