21 ביולי, 2015

יוצא מהמסגרת

יוסף חבר מציג קולקציית משקפי שמש לוהטת. אין סיכוי שיפספסו אתכם בגורדון

די, ויתרנו. אנחנו מקבלים בהכנעה את הלחות, המדוזות ואפילו הקרטיב שנזל והדביק לנו את כל ההגה (שובליקו, פעם אחרונה שאמא "גומרת" בשבילך גומיגם!). בתור פיצוי לקיץ שרק התחיל וכבר בא לנו לא טוב (כולם ראו את הכריש שכמעט אכל את אלוף העולם בגלישה?!) – אנחנו רוצים משקפי שמש חדשים.

ואז שמענו על הקולקציה החדשה של יוסף חבר. הכל התחיל מתמונה ציורית שהופיעה על שער ווג האמריקאי ב-1939, ובה נראית דוגמנית מתאפרת עם זוג משקפי שמש לבנים אליפטיים, שיוסף מצא ופשוט לא יצאה לו מהראש. אחרי הצלחת הקולקציה הראשונה בעיצובו בעונה הקודמת, החליט לאתגר את עצמו ולפתח קו שלם של מסגרות בהשראת אותה תמונה יפהפיה, אבל בפרשנות עדכנית, מלוטשת וחכמה יותר. לאחר עבודה מאומצת וצמודה מול מפעל משפחתי בדרום באיטליה – נולדו 5 דגמים של משקפי שמש וראיה לגברים ולנשים, המשלימים סדרה של צורות גיאומטריות אקסצנטריות במראה שנות ה-40 הזוהרות, ועם מסגרות בעלות נוכחות שאי אפשר להתעלם מהן. כולן מורכבות מפרופילים רחבים של עיגולי אוברסייז, משושים גדולים או מלבנים וריבועים שבתוכם זגוגית אליפטית, והכל בצבעוניות עזה של שחור, לבן, אדום, אפור עמוק ודמוי שריון צב. אבל זה לא נגמר כאן: כדי להבטיח שתבלטו בכל צד שיביטו בכם כמו כוכבי הוליווד אמיתיים, דאג יוסף לעצב מוטות בסיומת ריבועית מוקצנת, עם מגרעת מיוחדת שתתאים לצורת ומיקום כל אוזן שהיא. המיזוג הזה, בין צורה שלא דומה לשום זוג שהרכבתם עד היום, לבין לוק גרפי מופשט ונוסטלגי מפעם, הופך כל מסגרת ליצירת אמנות קטנה על האף שלכם. והודות לשימוש באצטט קל משקל (מבית Mazzucchelli), אפילו לא תרגישו שהן שם. יוסף, אתה חבר.

הלכנו למדוד זוג עגול, לבן וסופר-אלגנטי, על הדרך ניסינו עוד כמה מסגרות נועזות ועתידניות ממותגים מפורטוגל ומוסקבה שרק יוסף מצליח למצוא (ולהגות!) והרגשנו מוכנים לצאת למסע המפרך אחר איתור פיסת צל במדבר כיכר רבין. לבטי דיוויס זה לא היה קורה.

קולקציית משקפי שמש של Joseph Haver (ניתן להמיר לראיה) – 1,250 ש"ח, מותגי ייבוא – החל מ-1,400 ש"ח, משקפי ראייה – החל מ-950 ש"ח
להשיג בחנות האופטיקה של יוסף חבר, שד' חן 59, ת"א, טל': 03.5221442, ובקרוב בחנויות אופנה נבחרות.

(צילומים בתמונה למעלה: מיכאל טופיול, קית גלקסמן)

העתיד כבר כאן. מתוך קולקציית הייבוא של יוסף חבר (צילום: יח"צ Fakoshima)

העתיד כבר כאן. מתוך קולקציית הייבוא של יוסף חבר (צילום: יח"צ Fakoshima)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה