13 ביוני, 2012

יצאתם משקיענים

3 פלטפורמות חדשות ברשת עוזרות ליוצרים עצמאיים לגייס מימון מהקהל הרחב כדי לקדם פרוייקטים אישיים. מי אמר קרן הון סיכון ולא קיבל?

תמיד רצינו להיות בעלי קרן הון-סיכון פרטית משלנו, לסגור עסקאות על פאוור לאנץ' בהרצליה פיתוח ואז לגלות שהימרנו נכון (ולעבור לגור באל.איי). אולם כיוון שכל ההון שלנו מסתכם במה שיש לנו כרגע בארנק (כרטיס רב-קו ומסטיק) – נוכל אולי להשקיע באחד הפרויקטים השיתופיים שמציעים אתרים שונים בהם נתקלנו לאחרונה. בדומה לדגם עבודה מחו"ל, הוקמו גם בישראל כמה פלטפורמות מימון והשקעה נחמדות, שנועדו לעזור ליוצרים עצמאיים וממציאים פרטיים לגייס הון מן ההמון, או מימון מהקהל (באנגלית זה נשמע טוב יותר – crowd funding), תכירו.

אמנים, מוזיקאים ובמאים, שבדרך כלל נאלצים להתדפק על דלתות גלריות ואולפנים (או הדלת של סבתא), יכולים לפנות ל-Start*Art הידידותי, בו תמצאו למשל הצגה מקורית של ג'ייסון דנינו הולט, תערוכה שעוקבת אחר דראג קווין ערבייה ממזרח ירושלים (בתמונה למעלה) וגם אלבום מוזיקה מגניב ובועט – כולם זקוקים רק לדחיפה קטנה מכם כדי לצאת לפועל. כל פרויקט חושף בפניכם את הסכום שנאסף עד כה, כמה עוד דרוש לו, ומה הדד-ליין לסיום הגיוס. תמורת כל סכום שתשקיעו, יקנה לכם כל מיזם ב"סטארט-ארט" תמורה הולמת, בהתאם ליכולותיו: שמכם יוזכר בתכניה, תקבלו עותק מהיצירה לפני כולם או אפילו ארוחת ערב שיבשל לכם היוצר בעצמו (לפטרונים נדיבים באמת). באתר ישראלי מקביל בשם Headstart, כבר הצליחו להגיע להקות ואמני מוזיקה כמו "ציפורל'ה", "כל החתיכים אצלי", קמילה ועוד לגיוס מלא ומשמח (לפעמים גם מעבר לסכום הנדרש).

אם נצטרך להשקיע רק בפרויקט אחד – יש לנו תחושה טובה כלפי המצאה חיונית מישראל שמצאנו באתר Kickstarter הבינלאומי: מיקי סלע (מבעלי קפה "שיין 38" בת"א) עיצב בזמנו הפנוי את ה-Bike Pouch (בתמונה למטה), מעין ארגז כלים יפה ומרופד לרוכבי אופניים, שנתלה ומתנתק בקלות מהכידון ונועד להחזיק עבורכם את האייפון, השתייה והמפתחות בהישג יד, אם רק תושיטו לו אחת (ואם אפשר במהירות –  הדד ליין נקבע ל-21.06).

שוטטו, קדמו כל פרויקט שתפס אתכם, או התחילו אחד משלכם. מי יודע? אולי בעוד שנה מהיום נבקר באיזה אגף במוזיאון על שמכם.


לפרטים נוספים – היכנסו ל-Start*Art; או Headstart; או Kickstarter

 

רוצים איזכור בקרדיטים. מתוך הפרויקט של ג'ייסון דנינו הולט, ב-Start*Art

 

 

חייבים כזה. Bike Pouch של מיקי סלע, ב-Kickstarter

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה