27 באפריל, 2008

יש לי יום יום חג

ספר אחד לבן וחגיגי מצליח לרכז את כל מתכוני חגי ישראל, מעכשיו ועד פסח הבא, כולל ארוחה מפסקת. ראש השנה, אתה לא מפחיד אותנו

שבוע שעבר הבטחנו שלא נהיה דודות ולא ננג'ס יותר מדי עם מתנות לחג. האמת, היינו סופר-בסדר, הפתענו אפילו את עצמנו. אז השבוע, אחרי שהכל נגמר, אנחנו מרשים לעצמנו להמליץ לכם על ספר מתנה קלאסי. פולנים? יש מצב.
אין ספק שהרעיונות הגאוניים הם אלה הפשוטים, שאחרי שהם נולדים כולם שואלים את עצמם איך לא חשבו על זה קודם. רעיון מוצלח שכזה הוא ספר הבישול "חגים" מאת שי לי ליפא אנג'ל שעושה את הדבר הכי טבעי ומתבקש. במקום עוד ספר בישול לפסח – שמתאים לשבוע בשנה ואז נשכח – "חגים" הוא ספר לכל השנה. בטח כבר ניחשתם למה – פשוט בגלל שהוא מרכז מתכונים ורעיונות הגשה לכל חגי ישראל ואלה כידוע, מתרגשים עלינו בממוצע כל חודשיים.

אנחנו מניחים שהיו כבר ביצועים דומים לרעיון הכלל יהודי הזה, אבל אין ספק שהספר הלבן והחגיגי הוא הברקה עדכנית, מצולמת היטב ומלאה במתכונים מזמינים שמנוסחים בבהירות ולא נראים מפחידים. הם מחולקים על פי חגים וכל פרק כולל רעיונות לראשונות, תוספות, עיקריות וקינוחים. הדגש הוא על אירוח ולכן המתכונים מלווים בטיפים להגשה מרשימה (אגס בשלושה צבעים) קוקטיילים מפתים עם פרי (סנגרייה יין לבן ותותים) וקינוחים יפים עם נטייה בריאותית לא מעיקה (עוגיות טחינה וקמח קינואה לארוחה המפסקת, ומלבני מיזלי לט"ו בשבט). אבל הכי חשוב – הם באמת לא מסובכים ומצליחים לגוון ולעדכן את הרפרטואר המסורתי מבלי לאבד את הצפון.

ומה יצא לי מזה לחג? אנחנו ממליצים על קוביות שוקולד לבן, קוקוס, פיסטוקים וחמוציות – הן קלות להכנה ויפות כמו שלגייה. עכשיו צריך רק כמה גמדים שיעזרו במטבח.

הספר "חגים" מאת שי לי ליפא אנג'ל (הוצאת "על השולחן") – 110 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים או דרך אתר האינטרנט
.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה