03 ביוני, 2012

יש לנו פיצוח

בין אם אתם מכינים את המזווה לקראת משחקי היורו ובין אם סתם בא לכם לנשנש מול "היפה והחנון" - הדוכן של "פיצוחי מאיר" ביפו הוא תחנת חובה בדרך. הצ'מפיונס ליג של הפיצוחים

בואו נעשה את זה פשוט: גם אתם וגם אנחנו יודעים, שיש לנו נטייה קלה לחפרנות. מודים, היד שלנו קלה על הטורייה, וכשאנחנו מתלהבים ממשהו (מה שקורה לנו עדיין, תודה לאל, בתדירות יומית) אנחנו טורחים להכביר מילים עד שכולם משתכנעים שחייהם לא יהיו חיים עד שיתנסו גם הם. אבל הפעם, בדיוק להיפך. בא לנו לקצר ככל האפשר במילים ולהיות ממוקדים, ברורים וחדים: מרגע שמצאנו חניה ברחוב צדדי ונכנסנו (בעקבות המלצה חמה של ע', שתזכי לחיי נצח אמן) לחנות היפואית הקרירה והנעימה של "פיצוחי מאיר", השתנה לעולמים יחסנו לפיצוחים ולקינוחים.

מדובר, חברים, בסופר פארם של הנשנושים: מעולם לא פגשנו בית מרקחת מצוחצח ומתוקתק כל כך שקולה פיצוחים בצורה כה מדויקת ומרגשת (כן, מרגשת. מילה שבחרנו בפינצטה). דני, שמנהל את המקום ומספר באהבה מעוררת קינאה על חתנו המנוח מאיר, הרעיף עלינו חוכמת חיים ונדיבות לב, וכשראינו אותו בפעולה עם לקוחות אחרים – הבנו למה הם ממשיכים לחזור בשביל עוד, כמו שאומרים באנגלית. המרציפן עבודת-יד שלהם פשוט בלתי רגיל, ה"אשורה" (קינוח חיטה בולגרי) ממכר, המלבי פצצה (קנינו שישייה, שהגיעה עם בקבוקון סירופ אדום-זרחני ושקית אטומה עם קוקוס ואגוזים טחונים), התמרים (מג'הולים) מתפוצצים מרוב עונג, גרעיני האבטיח זכו למוניטין בזכות עצמם והפפריקה הטחונה, טרייה וכתומה, לא דומה לשום אבקה שתשיגו בסופרמרקט השכונתי (דני, יצא לנו עוף אלוהי). הכל עשוי במקום, הכל עסק משפחתי לתפארת, ואם תציצו בחדר האחורי – שם ערוכים מיכלי פח זהובים בשורות, מסקרנים ומפתים – תוכלו להתגלח/להתאפר מולם מרוב שהם מבהיקים.

בתור מבחני טעימה לקראת זלילת היורו הגדולה, נכנסנו הביתה עם שקית של קשיו מומלחים, ומסרנו אותה לבחור שכבר התאמן על צפייה ממושכת בכדורגל כלשהו. מבלי משים תחב האוהד אגוז אחד לפה, והגיב מיד באישונים מורחבים וב"יואו! רוצה להתחתן איתי?". ובכן, ודאי חומד. הרי עשיתי זאת לפני עשור. לעומת זאת, אשמח אם תזכור להוריד את הפח בתום הטורניר. רוצה בירה עם זה?

פיצוחים, תבלינים וממתקים – מחירים לדוגמא: מרציפן – 32 ש"ח (לקופסא בת 20 יחידות, ארוזה כמו בונבוניירה), אשורה/מלבי – 6 ש"ח (ליח'), קשיו – 9 ש"ח (ל-100 גרם), פפריקה – 6 ש"ח (ל-100 גרם), גרעיני אבטיח – 60 ש"ח (לקילו), תמרים – כ-50 ש"ח (לקילו בהתאם לסוג).
להשיג ב"פיצוחי מאיר" (בהנהלת דני), שד' ירושלים 62, יפו, טל': 03-6822305. שעות פתיחה: ראשון-חמישי – 08:00-19:00, שישי – עד לפני כניסת השבת.

מפצח האגוזים. דני המקסים מ"פיצוחי מאיר"

 

 

 

געגועים לשוש עטרי. "פיצוחי מאיר"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה