24 בספטמבר, 2015

כוונת המשורר

אפליקציה חדשה ומקסימה שולחת לכם שיר אחד ביום, זה הכל. הכי מרחיב לב

טוב, הדבר הבא פשוט מקסים. וכמעט כל מילה נוספת מיותרת:
 
אפליקציה ללא מטרת רווח בשם "שירה", שמה לה למטרה לקדם שירה ותרבות, ולהרחיב על הדרך את הנפש והחיוך שלכם, ושולחת בכל יום לנייד או למייל שיר אחד, ממיטב שירי המשוררים בארץ או בעולם. סה טו.
 
מרגע שתורידו למכשיר את האפליקציה (המהממת יש לומר), תוכלו לבחור את השעה בה תרצו לקבל את השיר (ציפורי לילה פיוטיות? לכו על חצות), ואפילו את הצבע בו יופיע. ברגע שתקבלו הודעה עם השיר היומי (סופסוף SMS שכיף לפתוח) – תוכלו לקרוא בסופו גם את המחשבות שעלו לאחרים סביב הטקסט, להגיב לדיון או להעביר הלאה לאדם אהוב. אפשר גם להציע שירים שקראתם (או כתבתם, אנשי המגירות), לשלוף רנדומלית שיר בהפתעה או סתם לסמן את השירים שאהבתם במיוחד וליצור ספריה אישית (מעולה לברכה הבאה שיפילו עליכם לכתוב).
 
כל השירים שכבר התפרסמו מתחילת הפרויקט (ביולי האחרון), מסודרים לפי ימות השבוע בהם נשלחו (א'-ו') או לפי שמות משוררים, החל מ-"שיר ללא שם" של אורי ברנשטיין, דרך "רעל" של חיים גורי, "ללכת עד הסוף" של בוקובסקי, ועד השיר שקיבלנו ממש לפני כיפור, מאת אירנה בלייר לוינהוף –

מה שהורג אותי הוא
לחטא חטאים
של מרחק
לא להצליח ללמוד
דבר
על הגבולות
על הסתגלות או על ויתור
על ההבדל
בין להסכין
ולהרפות.
(מתוך – שפת אם, תרגום מספרדית: טל ניצן)
 
אם תרצו – תוכלו לקבל גם הודעות ועדכונים על אירועי שירה שונים, ובעתיד, מקווים היוצרים הנהדרים (המפתח והמתכנת שני חג'בי, עורכת התוכן אוֹרי מזרחי, המשורר איתי עקירב והמנקדת הילה יפה דוד), יתווספו עוד פרויקטים ברוח השיתוף הזו. עד אז – קחו מהם צ'ופר מרגש: 5 שירים נבחרים שאיירה ענבל לייטנר כגלויה אינטרנטית שתוכלו לשלוח למי שתרצו (בוואטסאפ, פייסבוק, מייל, יו ניים איט), או להדפיס ולקשט איתם את הסוכה שלכם.

או, לזה התכוון המשורר.

אפליקציית "שירה" – חינם להורדה לנייד מאפסטור (בקרוב גם למשתמשי אנדרואיד), או למייל (דרך הפייסבוק)

 

שיר אחד ביום וזהו. מתוך אפליקציית "שירה"

שיר אחד ביום וזהו. מתוך אפליקציית "שירה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה