09 בדצמבר, 2009

כולם לומדים עכשיו

בפעם הבאה שהזאטוט שלכם יחליט לשאול "אבא, מה זה זמן?" תנו ל-"ספר הניגודים הגדול" של אוסקר ברניפייה להציל אתכם מפאדיחה קולוסלית

כל הורה מכיר את הרגע הבעייתי שבו ילדו מתחיל לשאול שאלות שאין לו מושג מה התשובות להן. הבעיה מחמירה כשמדובר בשאלות פשוטות שאנחנו (לבושתנו) לא יודעים לענות עליהן (ונשאלות כמובן בתור לקופה בסופרמרקט ליד מספר אנשים שצמאים לראות אותנו מושפלים), ומחמירה אף יותר כשזה מגיע לשאלות מורכבות שגם אם ממש במקרה אנחנו יודעים את התשובות – איך לעזאזל מסבירים אותן לילד בן חמש?

סדרת הספרים של הפילוסוף והמחנך הצרפתי אוסקר ברניפייה  נולדה בדיוק לשם כך והיא מזמינה את הילדים לשאול שאלות עמוקות ומסעירות כמו 'מהם רגשות? ו-'מי זה אני?'. הספר האחרון שלו 'ספר הניגודים הגדול' עוסק באחדות הקיום דרך כל הניגודים שבו ובכך מגרה את גבולות המחשבה וחושף את הילדים לחשיבה פילוסופית. באמצעות מילים פשוטות, איורים מדהימים ומשפטים חכמים ובהירים נחשפים בספר זוגות ניגודים כמו סופי ואינסופי, סיבה ותוצאה, זמן ונצח, שכל אחד מהם זקוק לשני ואנחנו זקוקים לשניהם.

מיותר לציין שגם המבוגר האחראי (שנהג לנמנם בשיעורי פילוסופיה, אסטרונומיה, פיזיקה, כימיה וחגים) ילמד מכך לפחות כמו ילדיו. וילדים, ברשותכם, בקשה קטנה, שאלות כמו "אמא, מה זה כוכב לכת?" – לשאול בבית. לא ליד השכנה.

"ספר הניגודים הגדול" מאת אוסקר ברניפייה (הוצאת דניאלה די-נור, אייר: ז'אק דפרה, תרגמה מצרפתית: לנה אטינגר) – 128 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה