30 באוקטובר, 2013

כיף עולמי

מיקס שמוקדש כולו למוזיקה ממדבריות סהרה הפך ערב יבש בבית למשהו שבג'וז ולוז היו גאים לתקלט

אם גם אתם ממעטים לצאת בערבים למקומות מגניבים ונכונים שמגישים "עלי פילו חמודים ממולאים בחציל שאיבד את אמא שלו וטחינה שובבה", ומנגנים בפול וויליום צלילים מכל מיני מקומות בעולם – אז הנה לכם תכנית חלופית ומגניבנית לא פחות.

לאחרונה התמכרנו למיקס מיוחד ביוטיוב שגרם לנו להרגיש לערב אחד קצת יותר מעודכנים. מדובר בפלייליסט שהכין חבר מבין עניין (בהשראת כתבות שקרא בבלוג "קפה גיברלטר" המצוין, מכירים?) המוקדש כולו, שימו לב, למוזיקה סהראווית, כלומר שמגיעה ממוזיקאים שונים החיים במדבריות סהרה, המקום שבו כנראה נולדה מוזיקת עולם. כזה עוד לא שמעתם. דרך המיקס הנפלא הכרנו למשל את מריים חסן, זמרת מטלטלת ששרה בספרדית וב-Hassaniyya, הניב הערבי המדובר בסהרה המערבית ובמאוריטניה. זעקה מכשפת אחת שלה מצליחה להעביר משהו מהמאבק של בני עמה לעצמאות והכרה בזכויות של ילידי האזור הנודדים, שמנושלים כבר שנים ע"י ממשלת מרוקו מחולות ביתם. הכרנו גם את השירים של הרכב "טינאריוון" (Tinariwen, "המדברים" בשפת הטוארג) והתאהבנו גרוב האוריינטלי-אפריקאי-כנעני-לא ברור הזה.

שימו ברקע (לא ייאמן כמה זה מרכז), או ככה סתם בערב מהמחשב בסלון, מזגו שוט של ערק עם "בורקס משגינע בטוסטר-אובן" וסמסו לחבריכם ההיפסטרים שלכם: "עסוקים. נדבר מחר".

לחצו כאן להאזנה למיקס Saharan Music; וכאן לסינגל האהוב עלינו מתוכו של Mariem Hassan.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה