26 בנובמבר, 2012

כמה יוסי (ככה נעמי)

עטרה אופק מתענגת על האיורים הרגישים של יוסי אבולעפיה, המעטרים את שיריה של נעמי שמר בספר חדש ומרומם נפש. הרבה יותר טוב מסמבוסק פיצה

לפי שיריה, נעמי שמר היתה כנראה אופטימית חסרת תקנה, שידעה למצוא הטוב והיפה והמואר בכל דבר ולהאיר אותו למעננו, וכמה זה חסר לנו בימים אלה. איזה כיף שהשירים ממשיכים לחיות אחריה, וגם יוצאים לאור בספרי ילדים מאוירים, וכשהמאייר הוא יוסי אבולעפיה – מה עוד אפשר לבקש?

"אנשים טובים באמצע הדרך" הוא אחד השירים הידועים הללו, שעושים טוב על הלב ומזכירים לנו מה ומי אפשר למצוא באמצע הדרך, אבל האיורים של אבולעפיה הם חגיגה מרהיבה בפני עצמה. כל צמד עמודים מתאר סצנה עשירה מהסוג שאפשר לראות במקומותינו יומיום: אנשים טובים ברחוב, בחיק הטבע, בעבודה ובלימודים, מכל הצבעים והסוגים ומכל הגילים, ובכל ציור לפחות דמות אחת חובשת כיפה (יש אפילו חרדים) ולפחות אחת בעלת עור כהה. וכמו תמיד אצל אבולעפיה הגאון, אתה מביט בדמות הרשומה בכמה קוים זריזים ואתה ישר קולט אותה, את שפת הגוף שלה ואת מצב רוחה, וכך כל ציור מספר כמה וכמה סיפורים מרתקים ומשעשעים, שלא תמיד קשורים לטקסט שמתחתם. בקיצור, נעמי ויוסי יודעים את הדרך, ואיתם אפשר לצעוד. ספר שעושה טוב על הלב בכל עת לכל מי שפותח אותו, מגיל 3 ומעלה.

הספר "אנשים טובים באמצע הדרך" מאת נעמי שמר (אייר: יוסי אבולעפיה, הוצאת עם עובד, 22 עמ', מנוקד) – 68 ש"ח (34 ש"ח באתר ההוצאה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה