17 במאי, 2012

כמה יוסי

הסרט החדש של איתן פוקס, "הסיפור של יוסי", מפגיש אותנו עם הרגישות של אוהד קנולר, החיוך של עוז זהבי וביצוע מרגש של קרן אן לאחד השירים היפים בעברית. ערב קולנועי מושלם

לא אכפת לנו שכולם סביבנו מורידים למחשב את הסרטים הכי חדשים, אנחנו מתים על בילוי בקולנוע. מבחינתנו זה לא סרט אם אין מסך גדול, הדהוד פתיחת פחיות ומזגן מקפיא. וכשקיבלנו הזמנה ל"סיפור של יוסי" לא חשבנו פעמיים: גם הקרנת טרום בכורה וגם אפשרות לראות לעוז זהבי? הכי מדבר אלינו.

"הסיפור של יוסי", סרטו החדש של איתן פוקס (גילוי נאות: חבר אהוב) שפתח בחודש האחרון את פסטיבל טרייבקה היוקרתי בניו יורק, ועולה אצלנו הערב לאקרנים, מפגיש אותנו שוב עם יוסי (אוהד קנולר הנפלא), גיבור הסרט האיקוני והמצויין מ-2002 "יוסי וג'אגר", כעשור לאחר מותו הטראגי בלבנון של אהוב ליבו. יוסי שהפך בינתיים לקרדיולוג פוגש במקרה את אמו של ג'אגר (אורלי זילברשץ) ומתמודד מחדש עם רגשות עצורים, סודות והזדמנות שנייה לאהבה. עד כאן מהסינופסיס שקראנו לפני הצפייה. אבל רק לאחריה הבנו שמדובר בעצם בדרמה עדינה ורגישה, שלקחה אותנו יד ביד לתוך עולמו השקט והסגור של רופא צעיר והומוסקסואל שחי בארון, ואפשרה לנו לבדוק מה קרה לאחת הדמויות המסקרנות שפגשנו על המסך, בדיוק ברגעים בו דלתות הארון נפתחות והכל מתפרץ לראשונה החוצה.

הסיפור מתפתח וסוחף בקצב הנכון, והצילומים גורמים לנסיעה בערבה להראות מינימום כמו "תלמה ולואיז". המוזיקה המקורית שחיברה במיוחד לסרט קרן אן הנהדרת – המופיעה בתפקיד עצמה בביצוע בוסה-נובה מושלם ל"לא דיברו עוד על אהבה" (של מתי כספי ואהוד מנור) – לא נתנה לנו לעזוב עד הקרדיט האחרון. מעבר לכל הקלישאות של 'הקולנוע הישראלי מתעורר', הוצג לפנינו סיפור קטן ואישי, שהצליח לגעת בנו בלי ששמנו לב ולהשאיר חיוך על השפתיים כל הדרך הביתה – אם בגלל הפסקול הנעים ואם בגלל השיזוף המלא של זהבי. מי צריך יותר מזה לחמישי בערב?

הסרט "הסיפור של יוסי" (ישראל, 83 דקות) – החל מהערב (17.05.12) בקולנוע.

שחקנים: אוהד קנולר, ליאור אשכנזי, אורלי זילברשץ, עוז זהבי, אולה שור-סלקטר, גיל דסיאנו, ועוד. במאי: איתן פוקס, תסריט: איתי סגל , צלם: גיא רז, מפיקים: יונייטד קינג, איתן פוקס, למה הפקות: אמיר הראל ואיילת קייט.

צילומי סטילס: גיא רז, באדיבות יונייטד קינג: משה אדרי ולאון אדרי.

[youtube 4x85N0JTIG8&feature]

ילד שלי מוצלח. אוהד קנולר, "הסיפור של יוסי"

[youtube x99GI5xBFYw]

 



סודות מן העבר. אורלי זילברשץ, "הסיפור של יוסי"

 

שוף על השיזוף. עוז זהבי ואוהד קנולר, "הסיפור של יוסי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה