15 בדצמבר, 2010

כמעיין המתגבר

"המעיין 1", חנות לחפצי אמנות ירושלמים נתנה תקווה לכל המאפרות שקידרנו ועוד נקדר

תמיד כשאנחנו יוצאים לנופש אנחנו אוהבים לשחק את המשחק "מעניין איך זה לגור פה". ולפני כמה שבועות כשהיינו בעין כרם, דמיינו את עצמנו מתעוררים בבוקר בבית אבן ירושלמי, שותים כוס קפה מול רכס ההרים, יוצאים לעבודה בסדנת התחריט שלנו וחוזרים הביתה תוך שאנחנו מציצים בחלונות הראווה של הגלריות הרבות שפזורות באזור (האמת, זה לא ממש אנחנו).

ובזמן שגררנו את רגלינו בסמטאות המהממות מצאנו גלריה אחת נהדרת  שנפתחה לאחרונה ונקראת "המעיין 1". מדובר בגלריה לאמנות עכשווית ובה תערוכות מתחלפות וחנות של אמנות שימושית, ששייכת לעידית ריפטין-יששכרוף, תושבת עין כרם בעשר השנים האחרונות ומעצבת גרפית. משיחה נעימה עם עידית גילינו שלמרות התדמית האמנותית של השכונה, כמעט ואין גלריות שמרכזות את שלל תוצרת אמני האזור, אלא המון אמנים שיוצרים בביתם ופותחים את דלתותיהם לקהל (שלא תמיד נעים לו לדפוק בין שתיים לארבע, מוקדם בבוקר או מאוחר בערב). מהבחינה הזאת, "המעיין 1" היא חידוש מרענן עבור הקונים וגם עבור האמנים שמודים לעידית על שפתחה עבורם מקום תצוגה (ועל הדרך גם כמה צ'אקרות של יצירה).

מסעה של עידית ברחבי אמני עין כרם והסביבה הוליד אוסף מדליק מכל התחומים – עבודות עץ, נייר, אופנה, אקססוריז וקרמיקה (חכו, חכו לנו). בין הפריטים שהסבו את תשומת לבנו: תיקי ארנק מעוצבים ומתקפלים של המעצבת הירושלמית Osa שעובדת עם חומרים טובים כמו זמש ודמוי עור ובמחירים נוחים (79-89 ש"ח); סינורים ותיקי יצירה מהממים לילדים של עינתוש, גם היא מעצבת ירושלמית; ועבודות מקוריות מהסטודיו הגרפי של עידית, Say brand, שכוללות איורי חיות על קנבס לחדרי ילדים (49 ש"ח), הדפסות על חולצות ובגדי גוף (49 ש"ח) ובעיקר – הדפסים על תיקי כותנה (29 ש"ח) או על טי שירטים (49 ש"ח) של רפליקות הקשורות לעין כרם.

המסקנה שלנו מהביקור היא שעין כרם מקסימה ושהחנות "המעיין 1" נהדרת, אבל טוב לנו איפה שאנחנו. אֱז סימפל אֱז ד'ט.

חנות חפצי אמנות – "גלריה המעיין 1", המעיין 1, עין כרם, ירושלים, טל': 073-7289993, [email protected]. פתוח בשבת.

 

הקדרים באים (מעין כרם, מתברר). מתוך חנות "גלריה המעיין 1"

 

[PSGallery=3bp5hc0ntv]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה