02 בנובמבר, 2010

כנופיית השובבים

שלומית כהן-אסיף מצאה ספר הרפתקאות משובח שמעלה את הסיכויים שהטינאייג'ר שלכם יעזוב לרגע את הפייסבוק

"יש יותר מדי נורמליים. הישארו כמו שאתם" כותב הסופר לארבעה חברי כנופיית המכנסיים הקצרים. אבל גם הסופר, צוראן דרונקאר, הוא שובב לא קטן ולא נורמלי. הוא בחר להציג את יצירתו כספר שנכתב על ידי שני סופרים: ויקטור קספק ואיב לנואה. שני פסבדונים באותו ספר, קצת מוגזם, אני אומרת לעצמי, אבל לאחר הקריאה הקולחת והמענגת, אני מבינה שהסופר למד הרבה מן הגיבורים שלו, ואינו מתייחס ביתר רצינות לעצמו או לחיים.

הכנופיה הזו, שיש לה כללים וסימני זיהוי, מונה 4 חברים שצפו בסרטי אימה, עם קערת צ'יפס על הברכיים ופחיות שתייה (ביטר לימון), ולימים יושבים הארבעה בחצי עיגול באולפן טלוויזיה ומספרים למנחה על ההרפתקאות ועל התעלולים. כל אחד מספר בתורו, כל אחד מספר מה שהוא רוצה, ושם את הדגש על משהו אחר. ארבעה חברים אלה, השונים זה מזה, יודעים ש-"הטלוויזיה לא מראה הכול, רק מה שהיא מצלמת".

בדרכם הם מספרים, אחד- אחד, על בית הספר שלהם שנמחק בסופת הוריקן ("החלום של כל החלומות"), על קרב כדורי שלג, מספרים איך שיתפו פעולה וסייעו בלידת תינוק ביער, נוסעים ברכבת מלאה ברוחות רפאים ופוגשים את נהג הקטר המעולף. בקיצור: סיפורי הצלה שכל צוות חילוץ בוגר ומנוסה יכול להתקנא בו. הכנופיה הזו, שהפכה לחבורת ידוענים "אף אחד לא יחטוף אותנו, אנחנו מפורסמים מדי בשביל זה." מלמדת אותנו בהומור ובשנינות ש-"החיים הם לא רק גלידת פטל…" . יש גם קרקרים ויש גם צ'יפס. ויש אחות שצריך לריב איתה ויש גם אבא שאיננו. ומעל לכל: יש גם דמיון שיכול להיאבק עם המציאות ולנצח.

לפני ארבע שנים, הספר זיכה את הסופר (סליחה, את שני הסופרים) בפרס לספרות לבני הנעורים הגרמנית. וספרות זו, היא כידוע מן המשובחות בתחום הנוער. עיין ערך: אריך קסטנר, מיכאל אנדה ואחרים.

הספר "כנופיית המכנסיים הקצרים" מאת ויקטור קספק ואיב לנואה (מגרמנית: אברם קנטור, הוצאת ספרית פועלים, 128 עמ') – 74 ש"ח (או 51 ש"ח באתר ההוצאה)
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה