15 במרץ, 2012

כשארגוב פגש את ג'ופלין

אליוט שומעת נונסטופ את האלבום החדש נוטף הגרוב של קרולינה, "זוהר", ומפנטזת לתפוס אותה מופיעה בביירות. שאנסון ללבנון

יש אמנים שמהרגע הראשון ברור לנו שהם מיוחדים. ניחוח חד פעמי של קסם ואחרוּת עוטף אותם. ברור שהם לא ישבו וחשבו איך להיות אחרים, אלא פשוט נתנו למה שהם להיתרגם החוצה, וכזאת היא קרולינה. לפני הכול, יש לה קול. הוא שונה ומאוד מזוהה. היא ממש לא נשמעת כמו אף אחת אחרת. בנוסף, היא נוטפת גרוב, בארץ מאוד לא גרובית. חכו, אני אסביר: אצלנו חזקים בעצב, במנגינות עם עבר רוסי, או יווני, העיקר שתהיינה רגשניות ונוגעות ללב. אנחנו משופעים בסולמות מינוריים מלנכוליים יפיפיים, בשירים שמתאימים לימי זיכרון, וגם לנסיעה כאילו רגועה בכבישים. אין בזה רע, אני רק מציינת עובדה, ואומרת את זה כאחת ששרה בדיוק שירים כאלה.

אבל קרולינה יודעת לשיר גרוב ופאנק, יודעת להרים מבלי להיות צפויה או מאולצת. עם "פאנסט" או "סוליקו", או לבד, האישה הזאת  יודעת לנענע אותנו מהירכיים פנימה, וגם לרגש תוך כדי. ב-"אחיות נחמה", שהיו להיט אדיר, היא הראתה לנו צד יותר אקוסטי ומלא הרמוניות, ורמזה לאוצרות החבויים בה, שעוד ייגלו לאוזנינו. תוסיפו אישיות כובשת, צניעות מאוד לא שגרתית למקצוע וראש גדול ופתוח, וקיבלתן בקלות את אחת הזמרות הכי מקסימות שהיו כאן מעולם.

התירוץ שלי להשתפכות הזאת, שאני כבר מזמן מחכה לה, היא אלבום הסולו השני של קרולינה שיצא עכשיו. היא קראה לו "זוהר", ושם טוב מזה לא יכולה הייתה לבחור. גם כי הוא חב הרבה לזהר ארגוב, גם כי יש בו ביצוע מחודש ל"ולא היה בינינו אלא זוהר", וגם כי, ובכן, הוא פשוט נוצץ. אם הייתי צריכה להסביר במילים את הסאונד שקרולינה הצליחה לרקוח כאן, ואני מנסה מאוד, הייתי אומרת ג'ניס ג'ופלין וזהר ארגוב על הבמה באתונה, היום. סבנטיז וים תיכוני אמיתי, מזרחי קלאסי עם רוק עכשווי, מקצבים מכאן וגיטרות משם, הרבה חום ונשמה, אלמנטים שמגשרים על פני גיאוגרפיה וזמן, והכול נמהל לכדי צליל שכולו שלה. ההברקה המוחלטת של האלבום הוא "שאנסון ללבנון" השקט והמקסים שמצליח לבטא את מה שרבים ורבות מאיתנו חשים, מבלי להיות מטיף או צדקני: איך טבעי לנו להיכנס לאוטו ולנהוג עד בירות או צור, לראות הופעה של קרולינה ולהקה מקומית, להסתובב קצת, ולחזור. וכמה הלב לא באמת מבין למה אי אפשר לעשות את זה, כמה לא טבעיים מרגישים הגבולות, כשחושבים על זה באמת.

עד שנוכל לשמוע אותה בצידון, אני מאוד ממליצה לרכוש את האלבום הזה וגם לראות את קרולינה מופיעה, בחמישי באפריל במועדון התיאטרון. היא מאוד שווה את זה.

האלבום "זוהר" של קרולינה – 49.90 ש"ח
להשיג בחנויות המוזיקה והספרים. לטעימה והאזנה לאלבום "זוהר"- היכנסו לאתר הרשמי של קרולינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה