22 ביוני, 2015

לאכול, להתפלל, לאכול

מצאנו אוצר בתוך מכולת תבלינים הודיים קטנה בדרום תל אביב. קוראים לזה פאקורה ואנחנו רוצים לצלול לתוך סיר כזה מעכשיו ועד הגלגול הבא. דאלי למה זה כל כך טעים?

איפה אתם ממוקמים על הסקאלה בנוגע להודו: זרמתם אחרי הצבא? התמכרתם לביקראם-יוגה? נשרפה לכם הלשון מצ'אטני חריף? כך או כך שימו לב ליאמי יאמי הבא.

OUM, חנות תבלינים קטנה ליד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, היא פורטל חלופי שייקח אתכם מיד ללב השווקים הכי כמוסים של הודו. יש פה ממתקים וחטיפים אותנטיים שבטוח ליוו את הטיול שלכם, דגי מקרל שמגיעים בהקפאה היישר מהודו, קמח עדשים או לחם עדשים מוכן עם פלפל שחור או כמון, סוכר דקלים ג'אגרי, עלי קארי (שאפילו בשוק ברמלה לא מצאנו!), מוצרי טיפוח מקוריים, וכמובן תבלינים ועדשים מכל סוג וצבע שחיפשתם. אבל אנחנו פה בעיקר בשביל דבר אחד: בימי שישי ליד הקופה תמצאו מגש חם ולוהט של פאקורה (כמו סמוסה, רק בצורות חופשיות וספורדיות יותר). מדובר בכופתאות מטוגנות וקריספיות מבחוץ, אך רכות ונימוחות מבפנים, עם מילוי תפוחי אדמה ואפונה בתיבול עדין, כמו שרק אדונית תבלינים אמיתית יודעת להכין. כל ביס מהכופתאות המדהימות עושה חשק לזלול את כל המגש ואז לקנות כרטיס לג'אייפור ולברר מה המתכון של הדבר הזה.

עד שנחסוך עוד 2,800 נקודות בנוסע המתמיד, תמצאו אותנו פה בשישי, צוברים מיילים ליד הקופאית. תארזי לנו 20 טו גו, נמסטה.

כופתאות סמוסה (או פאקורה) – 6 ש"ח ליח'
להשיג בימי שישי בחנות OUM, לוינסקי 108, תל אביב (או בסניף השני, ראש פינה 1, תל אביב). טל': 054.230.7385 (בני). ראשון-חמישי 10:00-21:00, שישי 10:00-17:00.

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה