17 בינואר, 2011

לא בפוקוס

"לוֹמוֹגרפי", תנועה עולמית המקדמת צילום בסגנון חובבני - הגיעה גם לישראל, ואנחנו כבר מזמן עמוק בעניין

עם שלוש מצלמות דיגיטליות שזרוקות לנו בבית (לאחת אין מטען, לאחת אין כבל להורדות ולאחת יש סימני לעיסות של רקסי על העדשה), 4 טלפונים ניידים עם זיכרון תמונות מלא ומצלמת וידאו שתמיד שוכחים לקחת – מה הפלא שבמחשב יש לנו קובץ תמונות שנקרא "עותק נוסף של עותק נוסף של עותק נוסף של תיקייה חדשה (32)"? סופשבוע בצפון יוגרל לראשון שמתנדב למיין לנו את טריליוני התמונות שצברנו, לפתח אותן על אמת ולסדר באלבומים – כולל כיתובים של איפה היינו ומה עשינו שם.

פייר? כבר שנים שאנחנו מתים לחזור למצלמת הפילם שלנו, זו שהכריחה אותנו לפתח תמונות מרוב סקרנות עוד לפני שפרקנו מזוודות. ואתמול, כשנתקלנו באתר Lomograpy Israel – החלטנו שזה הכי עומד לקרות. תנועת "לוֹמוֹגרפי" שרכשה לה קהילות בכל העולם, וכעת גם אצלנו, מעודדת צילום במצלמות אנלוגיות (ובכלל) בסגנון חופשי, שלוף מהמותן או "קרוב מדי", שלא מתחשב במזג האוויר או בזווית, ולו בלבד – שלא תפסיקו לצלם, לפתח ולשתף. התנועה שואבת את שמה ממצלמת "לומו-קומפקט" הרוסית שפותחה לפני כמעט 30 שנה, כמצלמת ריגול המתאימה לתיעוד בכל תנאי תאורה. שני סטודנטים מווינה שקנו בשנות התשעים מצלמות לומו וחזרו עם פריימים משגעים – הפכו את עניין הצילום החובבני לסגנון מובחן בו הפגמים והטשטוש הופכים את התמונה לאסתטית בדיוק כפי שהיא.

באתר הישראלי תמצאו לא רק טיפים למתחילים ואת עשרת הדיברות הלומוגרפיות ("הלומו שלך תמיד איתך בכל מקום"; "היה זריז ואל תחשוב!", "אין צורך לדעת מה אתה הולך לצלם" ועוד), אלא גם רשימת חנויות שעדיין מוכרות ומפתחות פילם בלי לעשות פרצוף, ובעיקר חנות מקוונת ובה עשרות מצלמות לומו אופנתיות, שמחזירות את החשק לקנות בטריות ועכשיו. שם מצאנו למשל (סופסוף) מצלמת לומו מגניבה ופלסטיקית בדיוק כמו זו שקנינו לפני כמה שנים, מדגם "סופר סאמפלר", שתופסת תנועה בפריים הודות ל-4 עדשות המצלמות בזו אחר זו במרווח של כמה שניות; וגם את הלומו הקלאסית +Diana F, שניתן לפרק ולהרכיב לה עדשות שונות; או לומו "עין הדג" לזווית רחבה ומעוותת; ואפילו לומו שנועדה למרוח את צבעי הפריים בכוונה. למי שלא מסתפק באלו, באתר "אורבן אאוטפיטרס" מחכה לכם אחת הלומות היפות שראינו, Diana + Dreamer (בתמונה), שעוצבה במיוחד עבור המותג בצבעי ורוד וטורקיז בהירים והיסטריים.  

במקום להסתפק באפליקציה – לכו על הדבר האמיתי: צלמו נוסטלגית כמו פעם, פתחו תמונות בכל פעם, וכמה שיוצא לכם יותר עקום ודהוי – ככה זה יותר אתם.  

מצלמות "לומו" – 250 ש"ח – 1,500 ש"ח (תלוי בדגם. שימו לב: חלק מהדגמים עשויים פלסטיק, ללא פלאש)
להשיג דרך אתר "לומוגרפי ישראל" או ברשימת החנויות המפורטות באתר
. (לאתר ותמונות "סופר-סאמפלר" – לחצו כאן, לאתר "לומוגרפי" העולמי – לחצו כאן)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה