31 במאי, 2011

לא על הלחם לבדו

הממרחים הטבעוניים מבית "המתכון הסודי" הפכו את הסנדביץ' שלנו לשירה

אחרי שהחלטנו להפסיק להזמין אוכל למשרד כל צהריים (משלל סיבות בהן תקציב מוגבל והיצע T.A לא מספיק טעים) – הבנו שהעתיד נמצא בסנדביצ'ים שמכינים בבית. זה אולי מצריך היערכות מוקדמת (הפשרת הלחמנייה ערב קודם, שלא נדע) אבל שווה כל מאמץ. אחרי תקופה די מאושרת (לא יאמן כמה תמימות ואושר מסתתרים בשילוב של גבינה צהובה עם עגבניה), התחלנו למצות את מגוון השילובים (אפילו טחינה ושומר גמרו אצלנו) והלכנו לחפש ריגושים אחרים, ואם אפשר – גם בריאים.

והפלא ופלא מצאנו פיתרון טעים בריא ומרגש. מדובר במשפחה חמה ואוהבת שאספה אותנו אליה בשמחה – משפחת הממרחים הטבעוניים "המתכון הסודי". דפנה ברק, הייטקיסטית לשעבר, החלה לרקוח את הממרחים האלה כשבנה הפך לטבעוני. ללא ספק אתגר רציני בהתייחס לעובדה שכל אחד מיושבי הבית מחזיק  באג'נדה קולינרית משלו. וכך, אחרי שביקרה בדוכני הירקות בארץ, ובילתה שעות ארוכות במטבח – נולדה הסדרה הראשונה של "המתכון הסודי". לסדרה שישה ממרחים שעובדים מדהים בתוך סנדביץ', אבל גם בתור ממרחים ומטבלים לצד קרקרים וסלט, או כל העולה בדעתכם. כל הממרחים עשויים מקטניות (שעועית אזוקי, שעועית מסוג מאש, עדשים ירוקות, כתומות וחומות, ועוד), ירקות שורש (בטטה, ארטישוק ירושלמי, שורש פטרוזיליה, שורש סלרי) ואגוזים (מהרבה סוגים): ממרח אחד עם טעם לימוני, אחר מעט חריף, יש חמוץ-פיקנטי בטעם התמרהינדי, יש ממרח עם טעם כמון מזרחי, ואחרון חריף אקזוטי עם המון ג'ינג'ר. כראוי למוצר מוקפד ואיכותי הסדרה מעוצבת וממותגת לעילא ולעילא הודות למעצב עודד בן יהודה.

ולבסוף, הממרחים האלה, מעבר לכך שהם כל כך טעימים ובריאים, מצליחים לחבר עולמות ולהושיב סביב אותו שולחן (וסביב אותו סנדביץ'): צמחונים, טבעוניים ואוכלי כל (המוכרים יותר כ"שמנמנים"). ושקט ירד על הארץ. בתיאבון, ולבריאות.

ממרחים מבית "המתכון הסודי" – 27.60 ש"ח עד 29.50 ש"ח לצנצנת (תלוי בחנות)
להשיג בבית שורשים (בן יהודה 35, תל אביב), "חכמת האדמה" (קינג ג'ורג' 74, תל אביב) וברשת "אניס"

מי יורד למכולת לקנות בגט? ממרחי המתכון הסודי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה