15 במאי, 2011

לחם המריבה

בבולנז'רי "נגיעא" בתל אביב ימצאו חובבי הקימל את הלחם המושלם

אם רוצים לחלק את העולם לשניים אז ללא ספק אפשר גם ככה – אוהבי הקימל ושונאי הקימל. שלא כמו אניס למשל, שמאפשר קצת גמישות ("ליקריץ הכי לא, אבל ערק דווקא כן") הקימל הוא עניין חד משמעי. או שאתם מעקמים את הפרצוף רק למשמע השם (או כשאתם נזכרים איך קניתם בטעות לחם שחור עם קימל ורציתם למות); או שאתם מחפשים כל החיים אחר כיכר הקימל המושלמת.

אז לכל מי שמשתייך לקבוצה השנייה – הרשו לנו לבשר כי החיפושים תמו. בקונדיטוריית "נגיעא" שבצפון הוותיק של תל אביב, מציעים למשכימי קום וברי מזל משוגעים לתבלין הנחרץ הזה – לחם קימל שגורם לחברה טובה שלנו לשיר כל בוקר מחדש. הבולנז'רי המקסימה, שהוקמה לפני כמעט 4 שנים על ידי אוסי וצביקה גינור (ושמה נגזר אגב מצירוף האותיות הראשונות של שמות נכדיהם) מציעה אווירה שכונתית רומנטית כמו מסרט צרפתי-אינדי, ובעיקר קולקציה רחבה של לחמים, מאפים, עוגות, ועוגיות, אותם מלקטים בני הזוג ממיטב האופים והיצרנים הפרטיים ברחבי הארץ. את הלחמים מחלקים אוסי וצביקה לשלוש קבוצות בסיסיות – חיטה מלאה, שיפון וכוסמין אורגני, ואת כולם תקבלו כאן ללא שמרים, ללא סוכר וללא שמן.

יש כאן לחם שאור עם עגבניות ובזיליקום, יש לחם שיפון עם פלפלים, עם עגבניות מיובשות, יש לחמים עם אגוזים, זיתים, חמניות או משבעה דגנים, ועוד פחמימות מנחמות שקשה להשאיר בשקית עד שמגיעים הביתה. אבל אנחנו פה כאמור בשביל כיכר הקימל ההיא, שמגיעה לבולנז'רי היישר ממאפיית "לחם קמה" הוותיקה ועשויה 60% קמח מלא מעורבב עם קמח לבן ובצירוף קימל באיזון שמתאים כמעט לכל ממרח שלא תנסו (אנחנו אנשים של אבוקדו/חמאה/חלבה).

אם גם אתם חזק בעניין – הרימו טלפון, בקשו שישמרו לכם אחד למחר, ולכו לפתוח קבוצת תמיכה משותפת עם אנשי עוגות הפרג.

לחם קימל – 19 ש"ח
להשיג ב-"נגיעא – בוטיק לחמים והנאות קטנות", יהודה המכבי 37 (פינת שטריקר), תל אביב, טל': 03-5464094, 052-6264670

במרחק נגיעא. בולנז'רי "נגיעא"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה