26 ביוני, 2013

לילי לה טיגריס

טייגר ליליז, שלישיית הקברט / פאנק / קלאט - מה שתגידו - מגיעה מלונדון להופעה בארץ שתדביק אתכם לתקרה. אליוט תחכה לכם שם בשבת הקרובה עם אף אדום

חלומה של כל אמנית אלטרנטיבית הוא, כמובן, להצליח, אבל בתנאים שלה. לא לוותר על איכות ומיוחדות, אבל לזכות באהבת הקהל, ובאפשרות לחיות מהאמנות שלך. לא הרבה לבקש, אבל, כמובן, זהו בדיוק הגביע הקדוש של האמנות הלא מיינסטרימית, הדבר ההוא שכל כך קשה להגיע אליו.

"הטייגר ליליז" הם דוגמא מובהקת ללהקה שכן הצליחה, איכשהוא, לאחוז בגביע הקדוש הזה: שלישייה לונדונית, בראשות מרטין ז'אק הכריזמטי, שכבר עשרים ומשהו שנים מסתובבת בעולם עם שילוב משוגע של קברט, פאנק וחינגה צוענית. הליליז הם מה שהעיתונות אוהבת לכנות "להקת קאלט": השמועה עליהם עברה בלונדון מפה לאוזן בשנות התשעים. כל מי שראה אותם המליץ מיד לחברים, ככה גם אני הגעתי לראות אותם מדביקים מועדון שלם לתקרה ולא מורידים אותו כל הערב. הם התחילו להופיע מחוץ ללונדון, אז באירופה, ועם השנים קהל התאהב בהם בכל העולם: בסופו של דבר הם זכו בפרס הכי חשוב בתאטרון האנגלי (אוליבייה), והיו אפילו מועמדים לגראמי, תאמינו או לא. האנרגיות של הטייגר ליליז יוצאות דופן, אבל מדובר בהרכב עם יכולות מוסיקליות ותאטרליות נהדרות, וגם עומק: זאת לא רק חאפלה ברלינאית של טרום המלחמה. לא רק. הליליז כבר היו בארץ, והם חוזרים לעוד סיבוב בבארבי (שבת, 29.06.13), מיד אחרי שהקסימו את דרום קוריאה ואת הסאות' בנק היוקרתי בלונדון. ההופעה שלהם היא כמו שום דבר שראיתם עד היום: עצב ושמחה, חמלה והדוניזם, אמנות מדויקת וביבי השופכין – יש כאן הכל: האלבום החדש שלהם (33 במספר, אבל באמת מי סופר) דווקא שקט יותר, אבל אי אפשר לדעת למה בדיוק לצפות. אז פשוט תבואו. הכי כדאי לכם.

הטייגר ליליז בהופעה – 189 ש"ח, להזמנת כרטיסים – לחצו כאן
שבת, 29.06.13, בארבי, קיבוץ גלויות 52, תל אביב. האתר הרשמי של הלהקה.

הטייגר ליליז בהופעה חיה בצרפת:

[youtube XJDVJtUNsxg]


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה