10 במרץ, 2014

למי קראת מחונן

עטרה אופק מציגה: שני הספרים הראשונים בסדרת ספרי הפנטזיה לנוער "שבע הממלכות" שנקראו בהתלהבות על ידי אוטוריטת המדור, שי סלע

עם כל הכבוד לספרי הילדים החביבים לגיל הרך ולכיתות היסוד שמגיעים למדור, על כולם יש לי יותר מדי הסתייגויות מכדי להמליץ עליהם ברגש כמו שאני אוהבת, ולכן הפעם מתפנה הבמה כולה למומחית המדור לספרי נוער ופנטזיה, שי סלע (14) מצבעון, שמתלהבת קשות משני הספרים הראשונים בסדרת "שבע הממלכות". קבלו אותה:

1.     כישרון או כישלון

"איזה ספר אדיר! הסיפור של 'מחוננת' מתרחש בעולם ששולטות בו שבע ממלכות, ומסתובבים בו אנשים שנקראים מחוננים, ולכל אחד מהם יש כישרון מיוחד. גיבורת הסיפור, קטסה, ניחנה בכישרון להרוג – כישרון מעיק (אישית, הייתי מעדיפה יכולת מופלאה להצליח להתעורר בבוקר) שהיא שונאת, אבל הדוד האכזרי שלה שולח אותה לאיים על אנשים שמסרבים לציית לו, ולעיתים קרובות גם לפגוע בהם. קטסה בורחת ומתאהבת בנסיך פו, מחונן בעל כישרון לחימה. היא מגלה דברים מחרידים, נפגעת ופוגעת למען האנשים שהיא אוהבת, נלחמת – מה יש לומר, ממש חיים נורמליים של נערה מתבגרת.

"הספר בנוי מצוין, בלי חורים בעלילה – הכול מחובר ומהודק היטב, בכתיבה מרתקת שבוראת עולם אמין ומשכנע. התיאורים עוצמתיים ומוחשיים להפליא והדמויות מתוסבכות ולא-מושלמות, בדיוק כמו שאני אוהבת, עם המון הרפתקאות". והנה פרק ראשון לטעימה. לבני 12 ומעלה-ומעלה.

"מחוננת" מאת קריסטין קאשור (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצ' כנרת, 413 עמ'), 63.20 ש"ח בבוקנט (משתתף במבצע 1+1) במקום 79 ש"ח מחיר מלא

2.     בחורה מדליקה

"הספר השני בסדרת 'שבע הממלכות' ממש מעולה, אולי אפילו טוב מהראשון. אש היא נערה יפהפייה בצורה על-טבעית, שמסוגלת להשתלט על התודעה של אנשים אחרים, ובחבל הארץ שבו היא חיה גרות מפלצות ששולטות בתודעה בדיוק כמוה. אש נאלצת להתמודד יומיום עם גברים שמזילים ריר למראיה, עם סכנת המפלצות וגם עם קַשָׁת, החבר הכי טוב שלה, שנחוש להגן עליה בכל מחיר. בדיוק כשהיא חושבת שלא תוכל עוד לשאת את המצב, היא נקראת לארמון המלך כדי לסייע לו ולאחיו (שלא ממש מחבב אותה) לחקור אסירים, כדי לגלות מידע על אויביהם לקראת המלחמה שבפתח. כמו קטסה, גם אש שונאת את היכולות המפלצתיות שלה, והיא נאבקת בעצמה – האם עליה להשתמש בכוחותיה, או לא?  לאורך הדרך היא עוברת דברים איומים ונוראים, אבל בסופם הופכת להיות עוד יותר חזקה, אמיצה וחכמה מקודם.

"בימים אלה אני קוראת את החלק השלישי, "ביטרבלו", ואש היא הגיבורה שהכי התחברתי אליה מבין כל ספרי הסדרה. היא בחורה אמיצה, עצמאית ומלאת אהבה, שכמו כולנו פוחדת לבחור בדרכים הלא-נכונות, אלה שמובילות למקומות הכי חשוכים וקשים בחיים. הספר מרתק ומשלהב, התרגום טוב מאוד וקל להזדהות עם הדמויות. לבני 12 ומעלה, ובעצם לחובבי פנטזיה בכל גיל." וגם כאן יש פרק ראשון לטעימה.

"אש" מאת קריסטין קאשור (מאנגלית: יעל אכמון, הוצ' כנרת, 398 עמ'), 75.20 ש"ח בבוקנט (משתתף במבצע 1+1) במקום 94 ש"ח מחיר מלא

 

אש עליה. הספר השני בסדרת הספרים "שבע הממלכות"


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה