01 בדצמבר, 2013

לעולם בעקבות הריח

בדוכן קטן בשוק הכרמל מסתתרת אחת ממנות הקבב הכי טעימות שפגשנו. ופגשנו, יו נואו

כל ילד יודע שהמנות הכי טריות וכיפיות (ומטפטפות) נמצאות בדרך כלל בשוק או בקרבתו. עד כאן לא הפלנו אתכם. ובכל זאת, אם אתם עדיין לא מכירים את הדוכן הסודי הבא, בנבכי שוק הכרמל – תחזיקו חזק. אנחנו רציניים.

הכל התחיל כשהגענו בוקר אחד לשוק, מלאי כוונות טובות למלא את מגירת הירקות עם דברים שמחזיקים יותר משעתיים. ואז זה תפס אותנו.

ריח מעולה של על-האש התגנב לנו לתוך המוח ולא איפשר להמשיך הלאה. כשהאף והרעב הפתאומי מובילים, מצאנו את עצמנו יושבים בשעה לא סבירה, מוכנים לזלול את כל מה שהתבשל מולנו על הפלאנצ'ה, בבסטת-בר עץ קטנה בשם "הקבב של שמוליק". בלי תפריט ובלי דיבורים מיותרים, הורכבה מולנו תוך מספר פעולות זריזות מה שאנחנו עתידים לכנות מעתה "מנת הקבב הכי טעימה שפגשנו אי פעם". ופגשנו. חברים, ריכוז: מתברר שמהמקום הקטן הזה, בין דוכן מיצים לערימת חמסות ותחתונים, שמכיל בקושי 6 כסאות, מציע שמוליק תערובת של קבב המוכן מראש בכל יום בביתו ממתכון סודי. מי שמספיק להגיע בזמן לפני שהתערובת מחוסלת קומפליטלי – יזכה ליהנות מקציצת בקר עגולה ותפוחה בעבודת יד, שנוחתת על האש, נעטפת בפיתה טרייה, מתמזגת עם טחינה, סלט ירקות, בצל מטוגן, מלח ולימון.

סה טו. פשוט ומנצח. מישלן, הכן את הכוכבים.

"הקבב של שמוליק" –  בפיתה – 22 ש"ח, בלאפה – 25 ש"ח, בצלחת (עם תוספת) – 32 ש"ח.
הכרמל 21, שוק הכרמל, תל אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה