12 במאי, 2013

לפתוח דף חדש

שלושה ספרים משפרי חיים מוכיחים לנו שעוד יש סיכוי להינצל בלייפטיים הזה. קחו טיפים מהמומחים על סקס, דחיינות ואושר

תגידו "פסיכולוגיה בגרוש", תגידו "חארטה בשקל", תגידו מה שתרצו. אבל לפעמים שֶקֵל (או גרוש) הוא כל מה שיש לנו בכיס (גזירות כלכליות והכל) ובכל זאת אנחנו מוצאים את עצמנו בחנות ספרים השכונתית, בחיפוש אחר תרופות ללא מרשם בדמות ספרי עזרה עצמית. יש כאלה ערימות על גבי ערימות: עשרות ספרים מציעים גאולה בכריכה רכה, רבים מהם באמת מתאימים יותר להגדרה העדינה "קומפוסט", אבל מדי פעם אנחנו נתקלים באחד או שניים שהיו שווים את כל הדרך, או ברוחנית מדוברת: את היציאה למסע. הנה, קבלו מאיתנו (ברוח של נתינה אינסופית ובפרץ של אהבה יקומית), המלצות עדכניות לשלושה:

#1
מה – "איך לחשוב אחרת על סקס"
מי – אלן דה בוטון, סדרת "בית ספר לחיים", הוצאת מודן (תרגום: ניצן לפידות, 155 עמ')
למה – שלושה כותרים יצאו לאור בעברית בסדרת "בית ספר לחיים", בעריכת הפילוסוף הבריטי אלן דה בוטון (השניים הנוספים הם "איך להגשים את עצמך בעבודה" ו"איך להיות פחות מודאג בגלל כסף"). ב"איך לחשוב אחרת על סקס" יוצא דה בוטון מתוך נקודת מוצא מסקרנת במיוחד: הוא טוען ש"אנחנו לא חושבים יותר מדי על סקס; אנחנו פשוט חושבים עליו בצורה הלא נכונה". לפני שאתם שולפים את הארנק, קחו בחשבון שהספר הקטן והמעוצב הזה הוא לא מדריך תנוחות או טקסט מחרמן במיוחד, אלא התבוננות פילוסופית בגובה העיניים בנושא שמעניין, ובכן, את כולם (ובסוגיות כמו היעדר תשוקה, ניאוף, פורנו והשילוב המורכב בין סקס לאהבה).
כמה – 62.40 ש"ח בבוקנט, 66.30 ש"ח באתר סטימצקי, או 78 ש"ח בחנויות.
איפה זה פגש אותנו? בהרהורים נוגים על סקס בהקשר של מינונים (חבר שלנו שואל).
הולך טוב עם – בקבוק יין, לחישות פזיזות ודורקס.
מרחיבי תודעה – אלן דה בוטון בהרצאה ב-TED (דווקא לא על סקס).

 

#2

טיפוס דוחה. "דחיינות" – פירז סטייל

מה – "דחיינות – איך להפסיק לדחות למחר את מה שאנחנו יכולים לעשות היום"
מי – פירז סטיל, הוצאת מטר (מאנגלית: עופר שור, 296 עמ')
למה – כשהבלגן משתלט לנו על החיים, אנחנו קונים ספרים על אגרנות כפייתית. כשכואב לנו הראש, אנחנו רוכשים את המדריך להיפוכונדר, וכשיש לנו דד ליין אכזרי במיוחד – נוחת על שולחננו ספר חדש על דחיינות שפוגע לחולשות שלנו בדיוק במקום הנכון. פירז סטיל מסביר בסבלנות מדוע אנחנו דוחים דברים, למה אנחנו סובלים מהסחות דעת אינסופיות ואיך להתמודד עם קללת ה"עוד מעט, תיכף, כבר, אולי מחר", ומשתמש בקצת הומור עצמי שאף פעם לא מזיק. הבעיה היחידה היא, שאם אתם באמת סובלים מדחיינות, תקנו את הספר עוד היום אבל לא תספיקו לפתוח אותו לפני שהדד ליין יעבור לידכם בשריקה (ותאמינו לנו, אנחנו מדברים מניסיון).
כמה – 80.75 ש"ח בבוקנט ובאתר סטימצקי, או 95 ש"ח בחנויות.
איפה זה פגש אותנו? בין "סיכמנו שהטקסט יהיה מוכן בסוף מאי, לא?" ל"אין מצב שאני נוסעת עוד חודש אחד בלי טסט!".
הולך טוב עם – שבועה בנוכחות עדים (שמהיום, לא נזוז מהלו"ז).
מרחיבי תודעה פרופ' דן אריאלי על דחיינות ב"כלכליסט".

 

 

 

#3

דרך מס' 34: להיוולד מחדש כקייט מידלטון. "לבחור באושר" – ד"ר טל בן-שחר

מה – "לבחור באושר – 101 דרכים להשיג את החיים שאנחנו רוצים"
מי – ד"ר טל בן שחר, הוצאת מטר
למה – כי לד"ר בן שחר, מרצה במרכז הבינתחומי ולשעבר גם בהרווארד, יש קבלות מוכחות וספרים מוצלחים כמו "אושר אפשרי", למשל. כי יש ימים שבהם אנחנו באמת זקוקים למדריך שיסביר לנו, סטפ ביי סטפ, איך לשרוד בעולם האכזר והאגרסיבי הזה, ואחרי כמה עמודים של "לבחור באושר" אנחנו נרדמים בתחושה שזה בכל זאת תלוי גם בנו, אם לא רק, ושממחר בבוקר נצא למסע אל עבר השינוי המיוחל.
כמה – 80.75 ש"ח בבוקנט, משתתף במבצע 1+1 באתר סטימצקי, או 95 ש"ח בחנויות.
איפה זה פגש אותנו? ביום לא מאושר, כשמישהי רוחנית במיוחד אמרה לנו דברים מרושעים וקינחה ב"ואגב, להיעלב זאת לגמרי בחירה". נכון. וגם לעשות unfriend בפייסבוק.
הולך טוב עם – קצת תקווה, או לפחות טיפת אמונה שיכול להיות יותר טוב. בלי זה אי אפשר.
מרחיבי תודעה – שיר האופטימיות המעצבן ביותר בתבל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה