07 ביוני, 2018

לפתוח דף חדש

שבוע הספר נפתח אצלנו עם פורמט הקריאה הכי נגיש וכיפי, שמחזיר את הדפדוף וההעמקה לשגרת הבית: ירחונים לילדים. הנה 3 משובחים וגדושי תוכן, שיגרמו להם לחכות לדוור, במקום לתורָם בטאבלט

אם להיות כנים, הספרים הכי פופולריים בבית הם יותר מז'אנר "ארוחות ל-90 בדקה ה-90" או "לבנצי כבר אין מוצצי". בכל פעם שניסינו לתפוס זמן קריאה אמיתי, יצא שנרדמנו עם תוכן העניינים על האף. ואם זה לא מספיק גרוע, שמענו את אחד הקוראים הצעירים בבית מסביר לאחותו שנובלה היא סוג של טוויט ארוך. אופס. אולי אם נתחיל מקריאה יומיומית ונגישה יותר – יש לכולנו עוד סיכוי להינצל.
 
3 מגזינים משובחים וגדושים בתוכן רלוונטי לילדים, מצליחים למכר אותם מחדש לניחוח הנייר, להתחבר לחדוות הדפדוף (מימין לשמאל שובליקו, כמו ריקוד פורטנייט), ומקנים בהדרגה הרגלי קריאה וההעמקה נכונים, באמצעים חווייתיים, בשפה שמכוונת לגובה העיניים ובהתאם לרמת הקשב והריכוז בבית. במילים אחרות, מנוי שנתי הוא תנאי חובה לגידול תולעת קריאה שעוד תנבור בדוכני שבוע הספר הנידחים ביותר. עלעול נעים:
 
#1 "אצבעוני" (בתמונה למעלה, לבני 7-11)
מה – עיתון הילדים הוותיק והמנוסה ביותר בישראל, שפועל ברציפות מאז 1952 (כבוד). מעבר לסיפורים מאת מיטב הכותבים, תמצאו ב"אצבעוני" כתבות מעשירות על כל נושא שמעניין בני אדם בכל גיל: טבע, מחשבים, ארצות העולם, אנשי מפתח. בין לבין משובצים תשבצים, תפזורות וקלאסיקות של עמודים אחרונים, כמו בכל עיתון שמכבד את עצמו. הכל מנוקד, מעוצב בסגנון אולד-סקול חביב, ויגיע עד אליכם (גם אם אתם ברילוקיישן בחו"ל). בשנים האחרונות, פותחו מגזיני-בת המכוונים גם לגילאי ראשית קריאה ("צב-צב"); לילדי גן חובה וכיתה א' ("דובון"); מגזין חידות ותשבצים ("משבצת"), ואפילו גרסה באנגלית (TIC TAC). מתנה מושלמת לסוף שנה, לטיסה, ולכל רגע בחיים שאין בו וויי-פיי.
כמה ומאיפה – מנוי במבצע: 5 גיליונות ב-99 ש"ח בחנות ההוצאה. עוד מבצעים לכבוד שבוע הספר ופרטים באתר "אצבעוני"

 

#2 "חלבלובון" (לבני 5-12)

halav

מה
– הדו-ירחון המקסים והמקורי "חלבלובון", שהקימו ב-2015 המעצבת הגרפית אירית חוסחאלק והעיתונאית טלי הרדאבל, תחת הסיסמא "זמן נייר במקום זמן מסך", עושה בדיוק את זה. בכל גיליון העוסק בתמה מרכזית (כמו "מצחיק מאוד", "חלומות", "בכושר", "בתאבון", ועוד), תמצאו סיפורים, תכנים מעשירים, ובעיקר טריליון הפעלות שמזמינות לגזור, לצבוע, להדביק, לקפל, ליצור בתלת-מימד ולזנוח לחלוטין את המחשב. משהו באווירת חוברות לחופש הגדול (שהכי אהבנו למלא על היום הראשון!) שתמיד כיף לשקוע ולהשקיע בהן. נמרי-נייר מתקדמים מוזמנים לצלול למחברות השראה מהממות של מותג-האח הגדול ("חלבלוב"), או למוצרים חווייתיים כמו "הספר הגדול של משחקי הנייר", יומני מסע, מפות לצביעה, ספרים למילוי עצמי ועוד. יאללה, מי רוצה את השלט של הטלוויזיה? יש לנו עבודת ניירת לעשות.
כמה ומאיפה – 25 ש"ח לגיליון, או מנוי במבצע: 6 גיליונות חדשים + 1 קודם במתנה ב-150 ש"ח. כל הגיליונות והמוצרים באתר "חלבלוב", כולל המון הפתעות להורדה חינמית

#3 "אדם צעיר" (לבני 6-12)

adam

מה
– משהו מהמם עובר על הירחון המשובח "אדם צעיר" (הבן של "אדם-עולם"), שעורכת מאז נולד ב-2011, סופרת הילדים רינת פרימו. כבר שנתיים שהשערים והתכנים מאוירים על ידי טובי האמנים בארץ (למסגר אחד-אחד!), ונכתבים בידי אנשי ספרות מוערכים, שהוזמנו להיות עורכים אורחים, לצד צוות החינוך המקצועי שמפיק כל גיליון. תחת נושאים לא-שגרתיים שמדברים בול לילדים ("אומץ", "חבורה", "מגעיל", "מסיבה", "משוגע", "סבא וסבתא", "שפעת", וכו'), תמצאו סיפורים מקוריים, מעשיות מיתולוגיות, קומיקס, מדורי יצירה, חידות נושאות פרסים וכל תוכן שכיף לקרוא שוב ושוב. לא מכירים עוד מגזין שמפגיש אחת לחודש בין המילים של לאה נאור, שהם סמיט או מיריק שניר; לבין האיורים של אביאל בסיל, עינת צרפתי, תמר מושקוביץ, רעיה קרס, ורבים אחרים. באתר המקסים לא פחות, תמצאו גיליון לדוגמא, לצד מתכונים, משחקים, משימות, המלצות לטיולים ועוד הפתעות. לסיכום: חינוך ביתי מעולם לא נראה אפשרי יותר.
כמה ומאיפה – 35 ש"ח לגיליון, או מבצע למצטרפים: 3 גיליונות ב-99 ש"ח. כל הגיליונות ופרטים נוספים באתר "אדם צעיר"

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה