04 בינואר, 2015

לרעות בשדות זרים

במקום לפנטז על גינה - מהיום אנחנו פשוט שוכרים אחת, ומגדלים בה עגבניות, חצילים, פטרוזיליה וכל מה שצריך בשביל סביח ביתי. נשבעים לכם שזה יותר טעים ככה

למרות שהכי רצינו, לפי איך שהדברים (והמינוס) מתקדמים, נראה שבסיבוב הזה כבר לא יהיה לנו בית צמוד גינה במושב, שני כלבים וכסא נדנדה. אבל זה לא אומר שצריך לוותר על החלום הירוק: מתברר שהחלק של הגינה דווקא אפשרי לגמרי.

וזה הודות לאורי וייס, אגרונום מוסמך חמוד והבעלים של "אוריגני" – בית ספר לחקלאות ביתית שמאפשר למי שיש לו בקושי מקום לאדנית על המעקה – לשכור חלקה, לקחת את האת לידיים ולגדל ירקות טעימים, ללא ריסוס, ללא הקפאה וללא ברחשים שעפים בסופר. לאחר שלמד את התחום ברצינות (בוגר הפקולטה לחקלאות ובעל תואר בהגנת הצומח באוניברסיטה העברית), וירש מסבא וסבתא רבא, קלמן ודבורה שוורץ, משק חקלאי ומרכז הדרכה במושב גני עם שבהוד השרון, החליט אורי להנגיש את נושא הגידול העצמי למי שמעוניין ורק חסר לו האיפה. זה אומר שתוכלו לשכור ממנו חלקה על בסיס חודשי (במחיר זול יותר מקילו אננס), ולקבל יחד איתה הדרכות גידול מקצועיות, ייעוץ לגבי מה הולך באיזו עונה, שתילי ירקות ותבלינים מוכנים לבחירתכם, זרעים וקומפוסט לדישון, כלי עבודה וכל מה שתצטרכו כדי להגיע לסלט שרציתם. אין יותר טעים מעלים שהם הבייבי שלכם או זעתר שהזעתם בשבילו. מי שדווקא יש לו איפה, אבל חסר לו מה – מוזמן לבקר במשתלת הירקות שבמקום, בה מחכים שתילים אורגנים לאימוץ חם. ויש פה גם מתחם לחקלאות טיפולית, חלקת תבלינים שיתופית, טרמפולינות, בית עץ ומרחבים כיפים להתרוצצות של אליעזר והגזר הגמדי שלכם. כבר במפגש הראשון, מסביר אורי, "מתלכלכים" ומיטיבים את האדמה (בגודל 4 מ' מרובע), שותלים מה שרוצים (חסה, עגבניה, ברוקולי, כרוב, תירס, אפונה, חצילים ושאר ירקות חד שנתיים. או פרחים שתביאו בעצמכם), ומתחילים לעקוב. אפשר לבקר וללטף כל השבוע (בייחוד בשישי-שבת), ואם הכל הולך יפה – תוך חודש תוכלו כבר לטעום מחלקת גן העדן שלכם.

זהו חבר'ה. בשבת הקרובה, סוגרים את ה-VOD, מעמיסים את המשפחה הפרזיטית על הטרנזיט, מפשילים שרוולים וכולם יחד מתחילים לחפור. הפעם לא בוואטסאפ.   

ערוגה לגידול עצמי – 200 ש"ח לחודש (כולל הדרכה, שתילים, כלי עבודה, קומפוסט ועוד. בגודל 4 מ' מרובע, ל-60-600 שתילים).
"אוריגני" – בית העם 30, מושב גני עם, הוד השרון. פתוח ללא הגבלה ועם הדרכות מרוכזות בשישי-שבת 08:00-17:00 (באמצע השבוע – נא לתאם הגעה מראש). לפרטים – טל': 054.7274633, [email protected], או בעמוד הפייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה