11 במאי, 2011

זקיפות עורפית

עטרה אופק חושפת בפניכם את הכסא ששומר על הגב שלה זקוף ושמח. אמנם לא מדובר בצעקה הכי אחרונה בשוק, אבל היחידה שעמדה במבחן הזמן והאמינות

פעם, כשעוד סבלתי מהגב, התקשרתי למרכז יוגה נחשב בתל אביב לברר פרטים, והאשה שענתה לי התעניינה במה אני עובדת. עניתי שרוב היום אני מול מחשב, אבל יושבת על הכיסא הכי בריא בעולם. "אין דבר כזה כיסא בריא!" נזפה בי גברת יוגה, "אצלנו יושבים רק על הרצפה". ניסיתי לדמיין את עצמי עובדת על הרצפה, וניתקתי בנימוס. עם כל הכבוד, גם מקץ 20 שנה של שימוש אינטנסיבי, THATSIT של Stokke הוא עדיין כיסא-העבודה הכי נוח שאני מכירה, בעיקר לישיבה ממושכת. אבל מאז שחדר העבודה שלי שוכן בצריף קט בחצר, יוצא לי להתגנב לא מעט למחשב הביתי בסלון, ושום כיסא אחר בבית לא נוח לי. מה עושים? לקנות עוד THATSIT בחמשתלפים שקל? לא בא בחשבון הבנק.

ואז נזכרתי ב"יציבון". פעם היה לי כזה מתקפל, השד יודע לאן נעלם בגלגולי הרהיטים שלי מדירה לדירה. בדקתי ברשת וגיליתי את הדגם הנ"ל אצל אותו יצרן מפעם, ב-495 ש"ח (למתחרים יש חיקויים זולים יותר, אבל הם פחות אמינים ופחות עמידים). ובכן הטרחתי את עצמי לדרום תל אביב, הגעתי לחנות המפעל ומצאתי שם בנאדם לבבי והגון מאותו זן נדיר, שהופך את חוויית הקנייה לתענוג: שלמה פינטו, שהוא במקרה גם הבעלים, מוכן להסביר ולהדגים את יתרונות הכיסאות שלו באריכות ובפרוטרוט, אלא שבמקרה שלי לא היה בכך צורך, שהרי כבר היה לי פעם אחד כזה. אז איפה הוא? שאל פינטו בתימהון, הרי יש לך אחריות לכל החיים! כשהסברתי שרק השד יודע, סיפר לי פינטו על סטודנט חיפאי שהתקשר להזמין יציבון, ואמר שאינו זקוק לשבועיים-ניסיון-חינם הניתנים לכל לקוח, מאחר שהיה לו כיסא כזה במשך שנים, עד ש"הלך עליו". פינטו המופתע דחק בסטודנט להגיע לחנות עם הכיסא המנוח, ונוכח לדעת שהציר המרכזי שלו אכן נשחק עד חורמה מרוב שימוש – לדבריו היה זה המקרה היחיד שנתקל בו בכל ניסיונו המקצועי. נו, ועם מה הבחור יצא מכאן לדעתך, שואל אותי פינטו. עם מה? עם יציבון חדש, חינם אין כסף. אחריות לכל החיים או לא?

בסוף דווקא קניתי את הדגם הפניאומאטי עם הגלגלים (שבתמונה למעלה), וטוב שכך: הוא אמנם יקר יותר ולא מתקפל, אבל נוסע בקלות כזאת שאפשר לתקוע אותו בכל פינה ומתחת לכל שולחן, והוא הרבה יותר נוח בעבודה. הישיבה עליו זקופה, אפשר לשנות גובה ולשחק עם זווית ההישענות, ואם לא מסתדרים איתו, כאמור, תמיד אפשר להחזיר בתוך שבועיים ולקבל את הכסף בחזרה.

כיסא "יציבון" – מ-495 ש"ח ומעלה
להשיג אצל "דובל – יצרני כיסאות בריאות", הרבי מבכרך 4, תל אביב, טל': 1-800-333-130

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה