01 ביולי, 2013

מה, זאת אהבה*?

שאלון מחושב של 16 שאלות עוזר לגיבור הספר הבא למצוא בת זוג, וגורם לעטרה אופק להבין עוד משהו על אהבה. דייט בחשיכה, מצאנו פורמט חדש

"גן עדן די קטן, וגבולו גיהנום" – כך גרס אהוד מנור, אבל אפילו הוא התקשה למצוא בשירו תשובה ברורה לשאלה הנצחית שכולנו מתחבטים בה. ואם לנו קשה, מה יגיד פרופסור דון טילמן, גיבור הספר, הלוקה בתסמונת אספרגר (לוקה? לדעתו התסמונת היא דווקא יתרון במובנים רבים, והוא משתדל למצות את כולם). החיים שלו מחושבים כמו טבלת אקסל, סדר היום שלו נוקשה וכך גם דעותיו, וכשהוא מחליט שהוא זקוק לבת-זוג, הוא קורא לזה "פרויקט הרעיה" ומכין שאלון מפורט על פני 16 עמודים במטרה לראיין בעזרתו את המועמדות הפוטנציאליות. אלא שלחייו חודרת פתאום רוזי, שלא מתאימה לדרישותיו משום בחינה, ומאותו רגע חייו מתהפכים. הוא מנסה למצוא צידוקים רציונליים להיות בקרבתה, ועדיין לא ברור לו בדיוק למה.

הסופר מפליא להיכנס לראשו של אדם שאינו מחובר לרגשותיו וחסר כל יכולת להבין רגשות של אחרים, ולתאר מפיו בגוף ראשון תהליך של שינוי, צמיחה והתפתחות. בד בבד גם אנחנו מתאהבים ברוזי, ממש כמוהו, כי איך לא, אבל לוקח לנו הרבה פחות זמן להבין את זה. תענוג של ספר, יופי של תרגום, מתנה מעולה ליקירים ואהובים.

"פרויקט רוזי", מאת גרהם סימסיון (מאנגלית: סיון בסקין, הוצאת אחוזת בית, 300 עמ') – 66.80 ש"ח באתר "ידיעות ספרים" (במקום 98 ש"ח מחיר מלא)

*הפסיק בכותרת גנוב מספרה של שרית סרי, "היוצר פינת החופר"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה