20 ביוני, 2016

מה שצבע יכול לעשות

ספר הצביעה של עמותת "אליפלט" רואה אור בימים אלו הודות לתמיכה גורפת בהדסטארט, ומצליח להחזיר במעט את הצבע לחיים של מאות ילדי משפחות הפליטים בארץ. וגם אתם יכולים

טוב, זה לא לקח יותר מדי זמן עד שהפרויקט של עמותת "אליפלט – אזרחים למען ילדי הפליטים", שבר את הדסטראט והשיג מימון מלא פלוס להוצאה לאור של הדבר המקסים הבא: יהודה אטלס ודתיה בן דור, מבכירי משוררי הילדים בארץ, תרמו שניים משיריהם המפורסמים ביותר ("והילד הזה הוא אני", "אני תמיד נשאר אני") לספר צביעה מהמם ביופיו. סביבם הותאמו עשרות איורים מקוריים בשחור-לבן, מוכנים לצביעה ממכרת ומדיטטיבית, שאיירו בהתנדבות ובשמחה 39 מאיירים פירסט קלאס. ביניהם למשל זאב אנגלמאייר, רותו מודן, דני קרמן, יוסי אבולעפיה, דוד פולונסקי, הילית שפר, אמי רובינגר, גפן רפאלי, איציק רנרט, אביאל בסיל ומוכשרים אחרים. את כל זה איגדה כאמור העמותה לכדי ספר-צביעה מופלא, שנועד להביע מסרים ברורים כמו סובלנות, קבלה עצמית והדדית, דרך חדשה לראות את השונה, מיקוד המבט במצב ילדי הפליטים השקוף, צביעת חייהם בשמחה – אבל בעיקר – להיות דרך מהנה, מושקעת ויפהפה בה תוכלו לתרום לשיפור עתידם.

כל עמוד ואיור בספר מעביר רגע מחיי היומיום של הילדים, שנראים בדיוק כמו כל ילד אחר מהשכונה, אבל בעצם משוועים לילדוּת שמחה, לנראוּת ולמציאות טובה יותר. כל יום נלחמים עבורם 200 מתנדבי העמותה (ביניהם רופאים, מטפלים, מורים, חיילים ותושבים אכפתיים מדהימים) להתעוררות ציבורית בנושא הזנוח והקשה הזה, משוועים לסיוע מדיני ולגיוס משאבים לסיוע במזון, תרופות וציוד בסיסי לפעוטות ולילדים. אבל עד שכל זה יקרה – אפשר ומומלץ לעשות מה שעשו כבר 501 תומכים (האחד זה אנחנו!), ובתור צעד ראשון לרכוש את הספר, שהושק כבר בתחילת החודש באירוע שמח בבית רומנו בתל אביב, יחד עם מרצ'נדיייז מגניב נלווה, וכעת זמין לרכישה ישירות מהעמותה (ואוטוטו יגיע גם לחנויות הספרים).

תפסו עותק או שניים לכם (ולכל מי שחוגג יומולדת בקרוב), שבו עם הילדים בחופש לצבוע דפי אמנות מרהיבים ולדבר קצת מעבר, קחו לעבודה ואל תתפלאו אם כולם פתאום רוצים ללוות מכם דף. אוי למי שנוגע לנו בעמוד של קישקה, ברוריה, קישטה!

ספר הצביעה "בכל צבעי הקשת" (84 עמ', כריכה קשה, הוצאת עמותת "אליפלט") – 70 ש"ח
לרכישה ישירות מאתר העמותה. כל ההכנסות יועבר לתרומה לפעילות העמותה. ניתן להציץ באיורים הצבועים באתר או לשלוח את שלכם למייל: [email protected]

 

זה העמוד של אמא, יהלי להתרחק. מתוך הספר, איור: דוד פולונסקי

יהלי להתרחק, זה העמוד של אמא. מתוך הספר, איור: דוד פולונסקי

 

 

ואפשר גם כך. איור צבוע של ענבל אבן לספר "כל צבעי הקשת"

ואפשר גם כך. איור צבוע של ענבל אבן לספר "כל צבעי הקשת"

 

 

לפעמים אני עצוב. זאב אנגלמאיר ל-"כל צבעי הקשת"

לפעמים אני עצוב. זאב אנגלמאיר ל-"כל צבעי הקשת"

 

 

שעות של הנאה. גפן רפאלי ל"כל צבעי הקשת"

שעות של הנאה. גפן רפאלי ל"כל צבעי הקשת"

 

 

מותר לצאת מהקווים. רותו מודן ל"כל צבעי הקשת"

מותר לצאת מהקווים. רותו מודן ל"כל צבעי הקשת"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה