13 בדצמבר, 2015

ערוץ הבישול של מירי

סדנאות האוכל של מירי הבר לא מצריכות מכם לבשל כלום. רק לשבת, לזלול מטעמים שנקטפו מהגינה שלה, לשמוע סיפורים ולברר אם יש מקום בסדנה הבאה. אי אפשר שלא להתאהב

תקשיבו, הבוקר אין לנו זמן לפלברות. כולכם מתבקשים לפתוח יומנים, למצוא את האיוונט הקרוב ביותר (יומולדת לסבא / פגישת מחזור / סיכום רבעון בגן גוזל / יו ניים איט) ולהזמין לכבודו מקום באחד מערבי האירוח של מירי הבר. או בקיצור – תפסו כיסא ב-Bon Miri (על משקל "Bain-marie", גוגל איט). ותסמכו עלינו בעניין הזה.

הכל התחיל כשמירי נסעה לפני הצבא עם חברה ללמוד צרפתית בפריז וגרה מעל שוק אוכל, שעשה לה חשק ללמוד לחלוט יותר מאשר להטות זמנים. שם הרגישה לראשונה חיבור לבישול וחומרי גלם טריים. בהמשך למדה בבית ספר "בישולים" והחלה תואר במסעדנות באוקספורד, אנגליה. אבל רק כשעברה לגור באבן יהודה, ופיתתה את חברותיה מהמרכז לבקר בעזרת ארוחות גורמה – גילתה את חדוות האירוח. עם השנים ונסיבות בריאותיות התמחתה בווינגייט בתזונה ונטורופתיה, ושינתה את סגנון המטבח לבריא ומזין, בלי לוותר על הטעם (אולי רק על שמנת וחמאה). לפני שנתיים החלה לגדל ירקות ופירות אורגניים בחלקה משפחתית קטנה ברשפון, שיפצה במקביל משק ישן צמוד לגינה, בנתה בו מטבח עם תנור אבנים והקימה גן עדן לאירוח. מאז היא מעבירה פה סדנאות אוכל לקבוצות, שלא מצריכות מכם לקצוץ ולתבל כלום. רק לזלול 10 מנות גורמה מדהימות, בליווי יין טוב וטיפים ממירי שתוכלו ליישם אח"כ בקלי קלות (משהו כמו להתארח בתוכנית בישול בלייב). יש פה גם חדר מקסים שתוכלו לשכור לכנסים משרדיים קטנים (כן חזי, עם WiFi ומקרן) ולקבל ארוחת צהריים מהממת. או לעשות כמונו – להידחף לערב פתוח לקבוצות מעורבבות (הכי טינדר קולינרי), לטעום את מרק הדגים החריף או המסבחה לימה שלה ולשלוח לנו סמיילי אסיר תודה.

בקרוב מספרת מירי ייפתחו גם ערבי פנויים-פנויות (החץ ללב שלנו עובר דרך רטטוי), ואפילו סדנאות-יין בשיתוף יקבים. המנות שתטעמו אגב, מתחלפות לפי העונות והחשק, אבל נשארות למזכרת בחוברת מתכונים יפה שתקבלו. כך שבכל פעם שתחזרו – תופתעו מחדש כמה טעים, נעים ובון-טון אצל מירי.

ארוחות וסדנאות אוכל (3 שעות) – החל מ-350 ש"ח לסועד (10 מנות ויין, מטבח כשר-חלבי)
Bon Miri – בישול מהגינה, הרימון 3, מושב רשפון, טל': 054.3455763, ראשון-חמישי (בוקר / ערב). לקבוצות של 10-12 אנשים, מסיבות, ערבי חברה, הכרויות ועוד. פייסבוק, אינסטגרם.

 

המקום בו כל הטוב קורה. מירי במטבח ברשפון

המקום בו כל הטוב קורה. מירי במטבח ברשפון

 

ככה נראית ישיבת החברה הבאה שלנו. חדר האירוח של מירי

ככה נראית ישיבת החברה הבאה שלנו. חדר האירוח של מירי (צילומים: גל בן זאב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה