22 בדצמבר, 2010

מורה נבוכים

הכנו קציצות ברוטב עגבניות לפי ספר הבישול המקסים "גם אבא יכול", אתם מוזמנים להכין גם

כבר כמה חודשים שיש ספר בישול אחד שקורץ לנו מהמדף. הכותרת שלו "גם אבא יכול" בהחלט הצליחה לבלבל אותנו. בבית שלנו כולם יודעים איפה נמצא התנור, כולם פחות או יותר מתגאים בימין קוצצת חזקה, אבל אף אחד לא ידע איך לאכול את הספר הזה בלי לצאת שוביניסט/פמיניסט/סקסיסט/שתלטניסט. לבסוף נפל הפור: מבשלים יחד.

כך פתחנו ביום שבת האחרון את ספר המתכונים המקסים והמעוצב לעילא של יובל קמפ ורומם סרנגה, בדיוק בדף "קציצות עם עגבניות", והתעלמנו באלגנטיות מהעובדה כי הוא יועד במקור לגברים או לאנשים עם ידע בסיסי מינוס במטבח. בעזרת הוראות מדויקות ומצחיקות ("עגבניות גדולות = כדור טניס" או "כרישות אינן נקבות של כרישים. זה סוג של בצל") אותם ניסח רומם, ועם רעיונות נהדרים למתכונים של יובל (קציצות בחומוס ומנגולד!) התחלנו לכדרר ולהשפריץ על השיש בהנאה רבה.  

בכל מתכון, תקבלו בשפה מלאת הומור ומאירת עיניים הסבר על כל צעד וחיתוך. החל מעובדות שנראות לבשלנים מנוסים הכי בייסיק – כמו לשטוף את תפוחי האדמה לפני ששמים אותם במרק, (כי לא, המים של המרק לא שוטפים אותם גם ככה) ועד איך להכין אורז או פתיתים.
המנה שלנו למשל התחילה במילים: "גש לקצב או למעדנייה בסופר ואמור – תן לי בבקשה חצי קילו בשר בקר טחון". הסבר נהדר ולא ברור מאליו בכלל. כעבור חצי שעה ועשרה כדורים, כבר ליקקנו בהנאה את הרוטב האדמדם, הטבענו בתוכו חצי חלה טריה ו-200 גר' יגון, וסיכמנו ששיוויון בין המינים הוא עניין מעורפל אבל איזה כיף זה להכין קציצות ביחד.   

הספר גם אבא יכול מאת יובל קמפ ורומם סרנגה (בהוצאת קרפד ומודן) – 114 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

בשלבי הכנה אדומים. המתכון של "גם אבא יכול" על כיריים לא נקיים (עם מגבת לא זהירה)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה