28 במאי, 2012

מזון לנשמה

"יועזר בר יין" מחדשת את התפריט והחלל, ומזמינה אתכם לזלול תוך בהייה ביצירות אמנות עכשווית יפהפיות (לפחות כמו הפולנטה)

מרוב הזמנות לאירועי אמנות שמציפות לנו את המייל, מצורפות לארנונה או נזרקות לעברנו במטבחון המשרדי ("עוד לא הייתם באגף החדש במוזיאון?"; "סליחה, היה מרתון 'תנוחי'"), יוצא שהאמנות היחידה שאנחנו מספיקים להיחשף אליה היא תערוכת הציורים של הילדה מהגן. בשבוע שעבר, מרוב שהמצפון והרעב הציקו, תפסנו זוג חברים ושתי ציפורים במכה: גם פאוור-לאנץ' מהתפריט העסקי החדש ב"יועזר בר יין" עליו זממנו, וגם הזדמנות להתעדכן בסצינת האמנות העכשווית, ששמענו שהשתלטה על המקום.

המוסד היפואי של שאול אברון, רענן לאחרונה לא רק את המנות והמחירים והרכיב תפריט שמאפשר לזלול בלי למשכן כליה, אלא אף הזמין את האמן ההולנדי (המתגורר בישראל) ג'וי ון-ארוון לעצב מחדש את החלל. ג'וי הוא חצי מהצמד Godspeed ("נסיעה טובה" בתרגום חופשי) שהקים עם שותפו השבדי פין אהלגרן (Finn Ahlgren). מעבר לתערוכות שהציגו במוזיאונים בישראל, שבדיה וטאיוואן, מתמחים הגודספידים בעיצוב פנים – משרדים, חנויות, דירות, רהיטים – ושואבים את השראתם וחומרי הגלם מהרחובות והסביבה האורבנית בה הם פועלים, מפלורנטין ועד סטוקהולם. תחת ידיהם, זוכים רהיטי ענתיקה, פסולת מנגריות או משטחי עץ שהושלכו – לחיים חדשים, והופכים לפסלים שימושיים (או רהיטים פיסוליים, תלוי איך מסתכלים על זה). כך קרה שבזמן שאנחנו בולסים בהנאה פטוצ'יני 40 חלמונים עם עגבניות טריות ויין לבן, סלמון טרי ועדין שמעושן במקום, ראמפ סטייק עסיסי, ונקניקיית יועזר עם כרוב כבוש, בייקון ופירה (דליש!) – השיחה והעיניים לא הפסיקו להימשך לעבודות של ג'וי: ציורי קיר עדינים, מיצב מרשים שמורכב מפיסות עץ על החלונות, שעון אורלוגין בגלגול צבעוני חדש, ומיני יצירות ששולבו במקום ונראות כאילו היו כאן מאז ומעולם.

בזמן שהמתנו לקינוחים – שלפנו אייפונים, חפרנו עוד באתר של "גודספיד" ומצאנו מנורת עץ וגם ראש צבי אלטרנטיבי, שהכי היינו שמחים לרענן איתם את המערה שלנו. עם טעם של קרם קרמל וענני ווניל בפה, הגחנו החוצה מדושני עונג ומשוחררים מרגשות אשם. שבוע הבא – מעורב ירושלמי ומוזיאון ישראל המחודש, די, חייבים.

תפריט צהריים עסקי חדש ב"יועזר בר יין" – 96 ש"ח (ראשונה ועיקרית, ראשון עד שישי)
"יועזר בר יין", יועזר 2, כיכר השעון, תל אביב-יפו, טל': 03-6839115.

לקולקציות הרהיטים ועבודות נוספות של סטודיו Godspeed – היכנסו הנה

 

לאכול, לבהות, לאהוב. עבודות של ג'וי ב"יועזר"


אמנות קונספטואלית. קלאמרי צרוב על פסטה שחורה, "יועזר בר-יין" (צילום: איליה מלניקוב)


אחד מכל אחד בבקשה, תודה. מתוך קולקציות שונות של Godspeed

 

 

יש לנגב את המקלדת לאחר הצפייה. ראמפ סטייק עסיסי ואדום של "יועזר" (צילום: איליה מלניקוב)

 

 

 

[PSGallery=bmig6cq3m3]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה