04 באוגוסט, 2011

מחלה נעימה

הספר "חופשת מחלה" הכניס אותנו לעולמה המוטרף של מטופלת שהפסיכולוגית שלה נסעה לחופשה

אנחנו כל הזמן מודעים לפער שבין ההתנהלות הציבורית וההתנהלות האישית שמקיים כל אדם במקביל, ואנחנו נוטים לעסוק בה לא מעט. בציבור אנחנו נוטים להיות נורמליים, לא מפחידים מדי, לא מוזרים מדי. אבל כשאנחנו לבד, אלוהים ישמור.

כשקראנו את הספר "חופשת מחלה" של רוני ידור בירכנו על הכבוד שניתן לנו להיכנס לעולמה המופרע והפרטי של הגיבורה המקסימה. הספר הוא יומן שכותבת הגיבורה לפסיכולוגית שלה שנסעה לחופשה, ובו היא מתארת את ההתמודדות שלה עם העולם ועם עצמה בתקופת היעדרותה. היא מתמודדת עם נשירת שיער טורדנית שמעסיקה אותה בכל רגע ונדחפת כמעט לכל מחשבה, היא עסוקה ביחסים כושלים עם גברים, עם משפחתה המפורקת, ויש לה מחשבות משתנות ביחס לטיפול הפסיכולוגי שהיא עוברת וביחס לפסיכולוגית שלה. ויש המון כעס, ונקמנות בסיסית, ושנאה, וגסות רוח, ועצבים, ורשעות, והתחשבנות, ולצדם רגשות מפויסים יותר, מתנצלים ורגעים מלאי חרטה. במידה רבה שמחנו לגלות שאנחנו לא המטורפים היחידים שמסתובבים בעולם הזה.

הכתיבה דיבורית ואותנטית, זורמת בנעימות וממחישה בדייקנות את תהפוכות הנפש של הגיבורה ואת עולמה הפנימי ההפכפך. התענגנו ואנחנו כבר מחכים לדבר הבא.

הספר "חופשת מחלה" מאת רוני ידור (הוצאת כתר, 211 עמודים) – 89 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה