24 במרץ, 2010

מטעמים רקומים

כלי הקרמיקה הכפריים של רותי ברוט גרמו לנו מיד לחזור מההבטחה שלנו לא לקנות כלום לאף דודה בחג הקרוב (ואף לחמוד קערונת אחת לעצמנו)

ככל שמתקרב ליל הסדר, מתחילות בלוטות הרוק שלנו לעבוד שעות נוספות. אנחנו עוברים בסופרמרקט ליד המדפים המכוסים בתוויות "חמץ", ובהתניה פסיכולוגית שחוזרת על עצמה מדי שנה, משתוקקים דווקא לאותם מאכלים אסורים שטמונים עכשיו מתחת לכיסויים. כדי להתגבר על היצר, אנחנו משתמשים בדמיון מודרך ומפנטזים על התבשילים שיעלו על שולחן הסדר: הצלי השנוי במחלוקת של דודה X, הקדירה התפלה של דודה Y ועוגת הבואו-נודה-פעם-אחת-ולתמיד-שהיא-דיזסטר, מעשה ידיה של דודה Z (השמות בדויים כדי להבטיח בכל זאת את השתתפותנו באירוע).

אמנם השנה אנחנו לא בקטע של מתנות (החלטה אימפולסיבית שכזאת), אבל אם כן היינו אז ללא ספק היינו שוקלים ללכת על משהו מקסים שראינו לאחרונה. מדובר בכלי הקרמיקה הכפריים של הקדרית רותי ברוט, שחיה ועובדת בסטודיו שלה בזיכרון יעקב, ומוכרת את הקולקציה שלה במכירת-חג תל אביבית ממש בעוד כמה ימים. בינה לבין עצמה, רותי מכנה את הכלים שהיא יוצרת "כלים רקומים", בגלל הציורים העדינים בגוונים ים תיכוניים (תכלת, ירוק וצהוב) שמעניקים להם מראה של רקמה עדינה. כל כלי האוכל עשויים מחימר, מעוטרים ביד ושימושיים בכל דרך (גם בתנור, במיקרו ובמדיח).

אז אם גם אתם סובלים מהאוכל של הדודות לפחות תארגנו לעצמכם נוף מעניין על השולחן ותקוו שהצבעוניות הים תיכונית תחמם את האווירה ותפשיר את המתח בין דודה Z לדודה Y.

כלי קרמיקה מעוטרים של רותי ברוט – החל מ-50 ש"ח (כוס) ועד 250 ש"ח (קערה גדולה)
ניתן להשיג בסטודיו בזיכרון יעקב (בתיאום מראש) בטל': 052-8704311

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה