19 במאי, 2014

מילה של סבתא

עטרה אופק מפנה לרגע את הפודיום לטובת שתי סבתות חביבות שיודעות דבר או שניים על מה כדאי לקרוא לתוך הלילה. ערוץ 26, אל תחכה לנו

שבוע קשה עבר על כוחותינו, שלא הספיקו לקרוא ספרים חדשים ומלהיבים עד תומם, ועל כן ישוררו כאן הפעם בשבחם של כמה ספרים שתי סבתות: האחת סבתא של הילדות שלי, והשנייה סבתא של שי סלע (מומחית המדור לספרי נוער, כזכור). סבתות, ספרו לנו משהו:

גלגוליה של ילדה

דרך משקפיה של בינה אופק:
"גיל הראבן כותבת כל-כך נפלא, שבסוף הספר פשוט התחשק לי להתקשר אליה ולהגיד לה כמה היא נהדרת, אבל התאפקתי. זהו סיפור חייה של ילדה ישראלית, שגדלה באפריקה עם אמא מפנקת, נשלחת לגור בקיבוץ מתנכר ובדרכה לבגרות עוברת עוד כל מיני גלגולים שונים ומשונים. בתחילת הספר מוצהר אמנם שאין קשר בין התוכן למציאות, אבל זה מאוד הפליא אותי: איך אפשר להמציא הרהורים ומחשבות ואירועים כאלה, בלי למעוד בכתיבה? ואם באמת אין שום קשר כזה, אני מסירה בהערכה את כל הכובעים שלי: שאפו!

"קראתי את הספר בנשימה עצורה ובהזדהות מלאה. השפה מענגת וקולחת, גם כשליאונה מדברת בעברית ספרותית וחושבת מחשבות גבוהות. אהבתי מאוד את תיאור החברים הוותיקים בקיבוץ, את התככים בין הילדים (שלוקחים דוגמה מהחברים הבוגרים, כמובן) ואת התמימות החכמה כל-כך של הילדה הגיבורה. בגללה שרפתי סיר מלא צלי, כי לא יכולתי להפסיק לקרוא אפילו לרגע אחד! הייתי מתחשבנת עם הסופרת על הצלי השרוף שלי, אבל אני סולחת לה מראש. מומלץ מכל הלב."
עוד פרטים ולינקים על הספר באתר ההוצאה (בהזדמנות זו אעיר: הרקע השחור באתר מאוד לא נעים לעין). והנה גם פרק ראשון לטעימה".

"אני ליאונה" מאת גיל הראבן (הוצאת אחוזת בית, 540 עמ') – 61.20 ש"ח בסימניה, במקום 68 ש"ח מחיר מלא

קצרצרים

שני ספרים בהוצאת מטר, שנורית בן-שלמה (סבתא של שי) נהנתה לקרוא:


#1

המתח כבר בפנים. "ראשית" - ברנרד בקט

"ראשית", מאת ברנרד בקט (מאנגלית: אורי שגיא, 167 עמ') – "למי שאוהב מדע בדיוני מתובל במתח. הספר נקרא בשטף, בלי להשתעמם, עד לסוף המפתיע, ומספר את האמת על החברה העתידנית שבה חיה הגיבורה. האם הסופר טומן לנו מלכודת? אולי, אבל הוא עושה זאת בחוכמה".

 

#2

ספרי לנו על זה. "סיפורה של ילדה יפה" - רייצ'ל סיימון

"סיפורה של ילדה יפה", מאת רייצ'ל סיימון (מאנגלית: עפרה אביגד, 366 עמ') – "רומן סוחף ומצמרר על מציאות חייהם של חולי נפש ובעלי מוגבלויות אחרות בעבר הלא רחוק. האם במאה ה-21 החברה תיקנה את דרכיה? לא תמיד, ולא בכל מקום בתבל. שווה לקרוא".

שני הספרים עולים 67 ש"ח באתר ההוצאה (ר' לינקים) במקום 96 ש"ח מחיר מלא

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה