07 בינואר, 2015

מילים יפות מאלה

שלומית כהן אסיף שולחת אתכם לערב מסדרת "תן למילים לעשות בך", שמחברת בין הטקסטים הכי יפים בעברית לצלילים ולמבצעים הכי מרגשים שלנו. דבר אלינו, שלומי שבן

השיר והסיפור לא רוצים להישאר בתוך ספר, הם רוצים שילבישו אותם בבגדים, שלא יהיה להם קר – הם רוצים שימחיזו אותם, ירקדו, ישירו, יקרינו. הם רוצים להדהד בקולות נוספים. הם רוצים להיות של כולם. מזה שבע שנים ואחת לחודש, ביוזמתו של אלון ספן, מנכ"ל תיאטרון המדיטק בחולון, ניתנת הזדמנות נפלאה לשיר ולמשורר או לסיפור ולסופר – לצאת מהמדף, וזאת  בסדרת מופעים חד פעמיים "תן למילים לעשות בך", סדרה המשלבת ספרות, שירה, תיאטרון ומוסיקה.

סדרה איכותית וקסומה זו מצליחה למלא אולם של שוחרי ספרות-תרבות. בסדרה התארחו רבים וטובים, ביניהם: דויד גרוסמן, עמוס עוז או אמיר גוטפרוינד, וגם הטקסטים של יהודה הלוי, אבן גבירול, אבות ישורון, הלית ישורון ועוד. מאות יוצרים כבר התארחו כדי להצדיע לערב אחד ליוצר מרכזי מתחלף. צוות האמנים קבוע מגובש מאד, כולם ביחד וכל אחד לחוד מדברים איתנו במילים ובצלילים שזורים אלה באלה. בעמדת הפסנתר והמיקרופון תמצאו שמות כמו דניאל סולומון, שלומי שבן, קרני פוסטל, יהלי סובול, ערן צור, קרן טפרברג ואפרת בן צור. אפרת קוראת-משחקת טקסטים קריאה ברורה ומעניקה לטקסט מימד חדש. וכל זה יחד מאפשר למילים לעשות משהו לקורא.

לגבי השירים, מרביתם זוכים ללחנים מקוריים של הנגנים עצמם. וכמה יופי! של מילים וצלילים. וכל ערב כזה סרוג-ארוג-רקום בקפידה. אישית, כבר מראשית הפקתה של הסדרה אני מתמידה להגיע לאירועים האלה, ולא אחת עושה להם נפשות בקרב חברים. הסדרה עברה מטמורפוזיות, ואם בראשיתה היו פה ושם אילתורים על הבמה. עכשיו כל מופע מובנה וראוי להיות מוקלט ומשודר בערוץ תרבות בטלוויזיה (יש דבר כזה?) שגם אלה שלא מגיעים יוכלו להתמוגג. על הפקת הסדרה אחראי אלי שנברג, ועל הניהול המוסיקלי אחראי אסף רוט, מלחין ונגן, שנחשב לגדול נגני ההקשה בארץ. על הבמה הכלי האקוזטי – מרימבה, שמסוגל להפיק מגוון צלילים בנוסף יש עוד כלים: אקורדיון, מצילתיים, חצוצרה, פעמונים ועוד. בכל מופע אסף רוט מפתיע בוריאציות ליצירות מוכרות או ביצירות חדשות שלוקחות את הטקסט למקום מפתיע. לא פעם, המנהל האמנותי של המדיטק, רוני פינקוביץ', מביים קטע ספרותי עם שחקן זה או אחר.

נוסף לצוות הקבוע וליוצרים מתארחים באירועים אלה אמנים נוספים ומגוונים: אנשי פילוסופיה, אקדמיה, סטנדאפיסטים, ומי לא? לפני מספר חודשים בהפקה לכבוד יאיר גרבוז, גם הנשיא, ראובן ריבלין, הגיע לברך וכיכב כסטנדאפיסט לכמה דקות. ההרכב הקבוע בצד מאות אמנים אורחים ומנחים למיניהם הפכו את הסדרה "תן למילים לעשות בך" לספינת הדגל של אירועים ספרותיים קבועים. קהל מגוון ומסוקרן המגיע מרחבי הארץ לחולון, בצהרי יום שישי ונותן למילים לצלילים להקסים אותו. המופע הקרוב אגב יוקדש לשייקספיר- מונולוגים, דיאלוגים ושירים ממחזותיו, בעריכתו ובהנחייתו של דורי פרנס. להיות או לא להיות? להיות!

"תן למילים לעשות בך: סדרת מופעים חד פעמיים של שירה, ספרות ומוסיקה" – ימי שישי, אחת לחודש בתיאטרון מדיטק.
המופע הבא – "שייקספיר ושות', על פי דורי פרנס ותרגומיו, שישי,  16 ינואר, 12.00, "מדיטק", חולון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה