27 ביולי, 2022

מי פנוי לקסטל?

מבצר הקסטל בדרך לירושלים, מציע סיור מושקע עם הפעלות ומשחקי שטח אתגריים, שמעבירים את מורשת הקרב באופן אינטראקטיבי ומפתיע במיוחד. צאו לכבוש את הפסגה בגיבושון משפחתי וגלו מחדש את המקום והערכים ששווה להילחם עליהם

האחרון שמגיע – מביא חמשושים! מבצר ואתר לאומי "הקסטל"

אם אתם קוראים שורות אלו בזמן ההמתנה לבידוק הבטחוני / מהתא שירותים בדיוטי / מחפשים קליטת וויי-פיי בבונגלו במיקונוס – תיהנו ותביאו לנו פאקטובלרון. אבל לטובת מי בקהל שבכל זאת עשו לו "שכחו אותי בבית" ומחפש תעסוקות – הרשו לנו להציע קייטנת-יום מקומית, היסטורית וכזו שתזכיר לכם למה נשארתם לשמור פה על המדינה (אל תשכחו לכבות לנו את הדוד, תודה): עלו איתנו היום לכיוון ג'רוז, ולא סתם – לקסטל. מי צריך את הארמון של אלזה ביורודיסני – כשיש לנו מבצר רדוף קרבות משלנו?

בגבעה המתנשאת מעל כביש מס' 1 לירושלים, מחכה לכם אחד מסיפורי המאבק הכי מפורסמים במלחמת העצמאות, ומה שהביא לנקודת מפנה אמיתית בדרך לפריצת עיר הבירה, בראשית אפריל 1948. אבל תשכחו מטיפוס משמים עם שלטי הסבר דהויים במקרה הטוב. הו לא, כיאה לכל סיפור הירואי – דאגו שתרוויחו פה את ההגעה לפסגה ביזע, ערכים ותחרות בריאה, בדרך סלולה בהפתעות חווייתיות לא צפויות.

כדי להיכנס לרוח הקרב והמורשת, רשות הטבע והגנים פיתחה כאן מסלול כיפי ומאתגר, משופע בתחנות משחק ופעילויות לכל המשפחה, לחברים או כל צוות שתרכיבו לכם, במטרה לדמות במקצת את התכונות שנדרשו ללוחמים לצליחת משימת כיבוש הקסטל. מתחילים עם סרטון מבוא קצר ברחבה מקורה, הסמוכה לתחנת הפתיחה המאתגרת מכולם – חנות המזכרות והגלידות (המטרה: לצאת משם עם שקית חמשושים אחת לכולם וזהו!). משם התקדמו במעלה המסלול, ותיחשפו בכל כמה צעדים – לעוד תחנה וחלק מסיפור הקרב שאירע ממש כאן.

בכל 4 התחנות – "נחישות", "רעות", "מנהיגות", "אמינות" – תתבקשו תוך זמן קצוב (המופעל משלט התחנה) לעבור משימה קבוצתית בשטח, שדורשת תכנון אסטרטגי והרבה שיתוף פעולה, מבלי ליפול או להשאיר אף טירון מאחור (שמלא יודע על כל זה?). כל תחנה מדגישה כישורים אחרים, מוציאה מכם את הטוב (או הבוסי) ביותר, כולל תחנת שאלות טריוויה, עם כפתורי לחיצה הבוחנים את הידע והאמינות שלכם (כי התשובות ממש מעבר לקיר…); ויש אפילו תחנת-מיצג עם סרטון המשחזר את קורות הקרב ומוקרן במערה קרירה, לרווחת הלוחמים המיוזעים.

לאחר שעה פלוס-מינוס – תלוי בעצירות, טיב הנשנושים, הצחוקים ושיתוף הפעולה של כולם (לזרז את אבא מלקרוא כל שלט) – תגיעו סופסוף אל ראש המבצר ולתפצית על הנוף המרגש, שלמענו, ובכן, יצאנו בעצם לקרב. בחזור, תיהנו ממדרון עשיר בפרחים, בין השאר – 'דם המכבים' האדום והסמלי, כולל תחנת עצירה לצד עץ אלון גדול ונדיב בצל. וזהו, כבשתם את הקסטל.

לקראת ט' באב, באיזה צהריים פנוי אחרי הבריכה, או בכל יום ממדבריות יולי-אוגוסט – קבעו לעצמכם 'יום ירושלים' ובואו לגלות עם הילדים שגם פה יודעים להרים אתרי מורשת חווייתיים ומושקעים במחשבה, שמצליחים להעביר את הערכים שבשבילם שווה להילחם. "סיקס פלגז"? כזה מתקן אין לכם.

אתר לאומי "הקסטל" – פרטים והרשמה מראש באתר "רשות הטבע והגנים"

האחרון בשיירה – מעביר קרשים לראשון, כדי להתקדם עד 'ירושלים'. תחנת 'נחישות', "הקסטל"

הכי אינטראקטיבי שלנו. סרטון מיצג הקרב, "הקסטל"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה