03 בדצמבר, 2012

ממלכת אור הירח

עטרה אופק מגלה סיפור אהבה אמיתי בין ילד לילדה שהוביל לסרט עטור פרסים, וגם את אוסף מיטב שירי "הילד הזה הוא אני". יש מה לקנות בדמי חנוכה

#1 במלכות על ים ערפלי

כן, בהחלט תיתכן חברות אמיתית ועמוקה בין ילד וילדה, שהיא בעצם אהבה אמיתית לכל דבר, גם אם שניהם צעירים מאוד. עובדה: ג'ס ולזלי בני העשר מרגישים שונים מחבריהם לכיתה, וכשהם מגלים זה את זו הם בוראים לעצמם עולם משלהם – ממלכה דמיונית ביער הסמוך לביתם, עם טקסים ונתינים ואויבים והרפתקאות מופלאות, ובה מוצא ג'ס את תחושת השייכות שכל-כך חסרה לו בבית. קתרין פטרסון כתבה את הסיפור בעקבות החברות האמיצה של בנה דיויד בן השמונה עם ילדה בת גילו, והאסון הפתאומי שקרה לה. כשדיויד בגר, הוא כתב תסריט והפיק על פי הספר סרט עטור פרסים.

כמו קייט די-קמילו, גם פטרסון אינה מרחמת על קוראיה הצעירים, כי לרחם פירושו לשקר. הכאב הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, וכשסופר ילדים אמיתי כותב על זה סיפור, הוא יודע לגעת בנפש הקורא בלי פחד, להוביל אותו בנאמנות לאורך כל הדרך, גם כשהיא קשה, ובסופה להציע לו נחמה. ספר מקסים ומרגש, שכיף לקרוא יחד עם הילד הפרטי. אלאונורה לב תרגמה נהדר, וכתבה אחרית דבר מרתקת ומאירת עיניים. לבני 7-12 ומעלה.

הספר "ממלכת טרביתיה" מאת קתרין פטרסון, מאנגלית: אלאונורה לב; איירה (להפליא, כרגיל): בתיה קולטון (סדרת "הרפתקה", הוצאת אוקינוס-מודן, 168 עמ', מנוקד) – 74 ש"ח (51.80 ש"ח בבוקמי).

#2 הנה הילד

גדלנו עליך. "והילד הזה הוא אני" - יהודה אטלס

יורם טהר-לב היה החלוץ שהולך לפני המחנה, עם "משק יגור, טיוטה" שלו, שהעניק לראשונה לגיטימציה לפרסם "שִירְהוּרים" – שירי הרהור פרטיים על רגעים קטנים בחיי היומיום, בעברית דיבורית. בעקבותיו ייסד יהודה אטלס לפני 35 שנה את הז'אנר הזה בספרות הילדים, עם "והילד הזה הוא אני" המיתולוגי ("הייתי רוצה/ שיידעו כולם/ שיש ילד/ אחד בעולם/ והילד הזה/ הוא/ אני" – היום באמת כולם יודעים), ואחריו כתב עוד ארבעה ספרי המשך שהפכו אף הם לקלאסיקה.

כעת הופיע מבחר ראשון מתוך חמשת הספרים – 90 שירים, מחולקים לשערים לפי נושאים, עם איורים מחודשים של דני קרמן (מומלץ מקרב לב לבקר באתר החדש והמשובח שלו!) וסוף-דבר נהדר של יהודה אטלס. תעשו מקום במדף. לבני 3-10, אם לא למעלה מזה.

אוסף ראשון מתוך ספרי "והילד הזה הוא אני" מאת: יהודה אטלס (אייר: דני קרמן, הוצאת כתר, 113 עמ', מנוקד) – 84 ש"ח (25 ש"ח באתר סטימצקי).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה