12 באפריל, 2011

ממתק שולחני

כלי קרמיקה קיפודי שמעצבת בעבודת יד אירית גולדברג הולך להוציא לכולם את העיניים בשולחן עורך הקרוב

אנחנו מכירים אחת שכבר שנים נמצאת בתחרות סמויה עם השכנות שלה: מי תיקח את המקום הראשון באליפות סידור השולחן הכי מרתה-סטיוארט בבניין: אחת מייבשת כל חג ניצני פרחים ומפזרת מסביב לפמוטים, השניה רוקמת שברי אגוזים מוזהבים על המפיות, השלישית כבר שבוע מפסלת את סצינת קריעת ים סוף בחרוסת הום-מייד- והזרוע עוד נטויה. לזו שאנחנו בעדה, הצענו לפרוש מהתחרות, וללכת במקום על אחד הכלים של אירית גולדברג. אֶז סימפל אֶז דאט.

בגלריה הקטנה והלבנה שלה "I-Home" המשקיפה על נמל יפו, בין פריטי העיצוב השווים שאירית אוספת לחנותה מחנויות וינטג' ברחבי העולם (כמו מנורת "באבל" קלאסית של ג'ורג' נלסון או כרית עם האות i של ג'ונתן אדלר) גילינו את כלי ההגשה היפהפיים שאירית מעצבת בעצמה בעבודת יד מדויקת; והיינו שמחים להשוויץ עם כל אחד מהם בשולחן עורך שלנו. אירית שלמדה עיצוב חלונות ראווה וגינות, מספרת כי הגיעה לעיצוב כלים מתוך אהבה גדולה לחומר ויצירה. לאחר שהתנסתה והכינה לעצמה מספר כלי חימר וקרמיקה בדיוק לפי טעמה, התאהבה בתחום והחליטה לבנות קו שלם. בכל כמה ימים, יוצא מהתנור שבסטודיו שלה בתל אביב כלי נוסף שעיצבה וקיבל טיפול וגימור ידני, עבר מבדקי בטיחות (כלומר יכול לשמש אתכם בתנור, במיקרו או במדיח) ומתווסף מיד לקולקציה היפה שבגלריה. יש כלים מעוטרי זהב וכסף בסגנון קלאסי, יש כאלו בהם הוטבעו בדי תחרה ישנים במראה רומנטי ויש סטים מודרניים ועדכניים כמו אלו "שקומטו" והונחו על השולחן לפני גיהוץ.

מבין ים הצבעים המונוכרומטים – לבן, שמנת, אפור, שנהב, שחור או זכוכית – לא יכולנו להוריד את העיניים מקיפוד טוריקיזי קטן (בתמונה): כלי אחסון והגשה בטקסטורת קיפודית מעוגלת ויפה, שמתאים לבוטנים, לזיתים, לחזרת, למפתחות, כפתורים אבודים, תכשיטים, קוביות קרח, עוגיות – וכל אפיקומן שתרצו. יש קטן ויש גדול, יש עם נגיעות זהב או כסף בקצוות, יש גלזורה נקיה ויש כאלו שצופו לחלוטין בזהב. לא משנה מה תבחרו, היזהרו שלא תוציאו עם הקיפוד שלכם עיניים לדודה מהצפון. יש לה חולשה לקוצנים.

כלי אחסון והגשה "קיפודי" – 199-350 ש"ח (תלוי בגודל ובגימור)
להשיג בגלריית I-Home, סמטת שמעון הבורסקאי 2, יפו העתיקה, טל': 03-6829512

ויש גם בזהב. כלי "קיפוד" של I-Home (צילום: יוסי סליס)

 

 

הסט "המקומט" של I-Home (צילום: יוסי סליס)

 

קנו לנו כל אחד מהם, תודה. כלים בעיצוב I-Home (צילום: יוסי סליס)

 

מגש בעיטור תחרה של I-Home (צילום: יוסי סליס)

 

[PSGallery=5s31qit3fv]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה